چکیده:
هدف از انجام این مطالعه بررسی پیامدهای ذهنی- رفتاری تصویر ذهنی دانشگاه است. تصویر ذهنی دانشگاه می تواند به عنوان مجموع تمام عقاید افراد درباره دانشگاه تعریف شود. در این مطالعه، مدلی ترکیبی جهت توجیه و تشریح تاثیر تصویر ذهنی بر رفتار دانشجویان ارائه شده است و با استفاده از روش توصیفی- پیمایشی، نمونه ای متشکل از 379 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مورد بررسی قرار گرفته و با پرسشنامه اطلاعات لازم گردآوری شده و برای آزمون مدل مفهومی پژوهش از PLS که یک فن مدل سازی مسیر واریانس محور است، استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که تصویرذهنی دانشگاه بیشترین تاثیر را بر رضایت مندی دانشجویان دارد. همچنین روابط انتظارات دانشجویان با کیفیت ادراکی، کیفیت ادراکی با رضایت مندی ورضایت مندی با وفاداری دانشجویان تایید شده است.
خلاصه ماشینی:
سحنی و دیگران (٢٠٠٦) کیفیت در آموزش به طرق مختلفی تعریف شده است ، از جمله برتری در آموزش ، ارزش افزوده در آموزش ، مطلوبیت تجربه و نتیجه آموزش برای استفاده ، مطابقت محصول آموزش با هدفها، ویژگیها و نیازهای برنامه مشخص شده ، دوری از عیب و نقص در فرآیند آموزش و در نهایت ، مطابقت با انتظارات مشتریان آموزش ( زوار و دیگران ، (1386 کلاو و همکاران (١٩٩٧) مدلی پیشنهاد داده است که نشان می دهد تصویر ذهنی سازمان از طریق عناصر ملموس مانند قیمت ، تبلیغات و تبلیغات کلامی شکل می گیرد و تصویر ذهنی به صورت مستقیم و به صورت غیر مستقیم از طریق کیفیت ادراکی بر رضایت مندی تاثیر گذار است .
٦١٨ = b)، مقدار آماره آزمون (t) متغیر تصویر ذهنی از سطح معناداری بزرگتر می باشد (١/٩٦ ٣/٠٣)، بنابراین با اطمینان ٩٥ درصد میتوان گفت که بین تصویر ذهنی دانشگاه و رضایت مندی رابطه وجود دارد؛ بنابراین فرضیه اول تأیید می شود.
نتیجه این فرضیه مشابه نتایج به دست آمده از مطالعات الیور و لیندا (١٩٨١) و فورنل (١٩٩١) می باشد آنان نیز نشان می دهند که تصویر ذهنی سازمان تاثیر زیادی بر رضایت مندی مشتریان دارد.
نتیجه این فرضیه مشابه نتایج به دست آمده از مطالعات الیور و لیندا (١٩٨١) و فورنل (١٩٩١) می باشد آنان نیز نشان می دهند که تصویر ذهنی سازمان تاثیر زیادی بر رضایت مندی مشتریان دارد.
٠٥، مقدار آماره آزمون (t( متغیر انتظارات دانشجویان از سطح معناداری بزرگتر می باشد (١/٩٦ ٤/٧١)، بنابراین با اطمینان ٩٥ درصد میتوان گفت که بین انتظارات دانشجویان و کیفیت ادراکی آنان رابطه وجود دارد؛ بنابراین فرضیه ی چهارم تحقیق تأیید می شود.
(1993(, "Image and strategic corporate and marketing planning", Journal of Public Relations Research,Vol. 5, pp.