چکیده:
در این تحقیق به بررسی عوامل اصلی برانتخاب مراجعین بانک ملت پرداخته شده است که به عنوان مشتری از
خدمات این بانک استفاده مینمایند. برخی از عوامل اساسی همچون نزدیکی شعبء خدمات جدید ونوین» سابقه
استفاده و خوش نامی موسسه مذکور و... . را به عنوان متغییر های کلیدی در پرسشنامه مورد سنجش قرار گرفته
است. با استفاده از نرم افزار ۲۲spssو با روش انتخاب تصادفی ساده از تمامی شعب بانک از مشتریان دارنده
حساب درخواست شده است که پرسشنامه مربوطه را تکمیل نمایند. نتایج حاصله هر ۸ سئوال اصلی پژوهش را
تایید میکند و تحقیق نشان میدهد که متغییر های در نظر گرفته شده محقق به عنوان عوامل اصلی انتخاب از
منظر مشتریان مورد تائید میباشد. ضمنامی بایست در نظر داشت که این پژوهش از منظر روش اکتشافی واز منظر هدف کاربردی می باشد
خلاصه ماشینی:
جدول شماره ٥: نتایج حاصل از آزمون دو جمله ای مربوط به فرضیه اول عدد معنی داری نسبت آزمون نسبت مشاهده شده گروه پاسخها 0/000 0/5 0/15 گروه کمتر مساوی متوسط 0/85 گروه بیشتر از متوسط همانطور که در جدول فوق مشاهده مـی گـردد عـدد معنـیداری بـه دسـت آمـده از سـطح خطـای ٥درصد کمترمی باشد که این بدان معانست که فرض صفر مبنی بر برابری نسـبت دو گـروه پاسـخ مورد تأیید قرار نمی گیرد، بنابراین با توجه به این که نس ت ب گروه بیشتر از متوسط بیشتر بوده اسـت می توان نتیجه گرفت که : متغیر «دسترسی به شعب » از عوامل انتخاب بانک ملت از دیدگاه مش رتیان می باشد.
جدول شماره ٦: نتایج حاصل از آزمون دو جمله ای مربوط به فرضیه دوم عدد معنی داری نسبت آزمون نسبت مشاهده شده گروه پاسخها 0/000 0/5 0/20 گروه کمتر مساوی متوسط 0/80 گروه بیشتر از متوسط مطابق جدول فوق ، عدد معنی داری به دست آمده از سطح خطای ٥درصد کمترمی باشـد کـه ایـن بدان معانست که فرض صفر مبنی بر برابری نسـبت دو گـروه پاسـخ مـورد تأییـد قـرار نمـی گیـرد، بنابراین با توجه به این که نس ت ب گروه بیشتر از متوسط بیشتر بوده است می توان نتیجه گرفـت کـه : متغیر «رفتار کارکنان » از عوامل انتخاب بانک ملت از دیدگاه مش رتیان می باشد.