چکیده:
یک بازاریاب برای موفقیت در حوزة بازاریابی، نیازمند آگاهی از عوامل مؤثر در تصمیمهای خرید مصرفکنندگان است تا راهبردهای بخش بازار را بهطور مؤثر اجرا کند. امروزه، مصرفکنندگان جوان در ردة سنی دانشجویی بخش عمدة تـقسیمهای بازار را تشکیل میدهند؛ بنابراین، هدف از انجام پژوهش حاضر، توسعه و اعتباریابی مقیاس ارزیابی سبک خرید براساس مدل اسپرولز و کندال (1986) بود. تعداد 377 نفر دانشجوی رشتة تربیتبدنی و علوم ورزشی بهطورتصادفی، مقیاس ارزیابی سبک خرید توسعهیافتهشامل زیرمقیاسهای جدید مذهب و سیاست برای محصولات ورزشی را بهصورت داوطلبانه تکمیل کردند. یافتههای آزمون تحلیل عاملی اکتشافی با توجه به نسبت شاخص خیدو به درجة آزادی و سایر شاخصها، اعتبار سازة مقیاس را نشان داد. بهطورکلی، یافتهها نشان داد که برخی از خریداران بهدلیلحسعلاقه و وفاداریبهمیهنخودوبهدلیلکیفیت ادراکشدةمحصولات داخلی، ترجیحمیدهند محصولات ساختکشورخودراخریداریکنند. همچنین، ارزشهای مذهبی با تأثیر بر ساختار شخصیت مصرفکننده، اعتقادها، ارزشها و گرایشهای رفتاری خود، بر رفتار و انتخاب مصرفکنندگان تأثیر میگذارند؛ بنابراین، میتوان از این مقیاس با توجه به اهمیت زیرمقیاسهای اضافهشدة مذهب و سیاست،در سنجش سبک خرید مصرفکنندگان محصولات ورزشیاستفاده کرد.
In order to effectively carry out market-side strategies and succeed in marketing, a marketer must be aware of the factors affecting consumer purchase decision-making. Young consumers in the student age group form a major part of the market. The present paper aims at the development and validation of a purchasing style evaluation scale based on the Sporles and Kendal model (1986). To this aim, 377 physical education and sports science students randomly completed the purchasing style evaluation scale developed for sports products, which included new sub-scales for religion and politics. The validity of the scale structure was confirmed by the findings of exploratory factor analysis with respect to the ratio of the chi-square index to the degree of freedom and other indicators. Generally, the findings showed that some buyers prefer to buy products from their own country because of their sense of interest and loyalty to their homeland or because of the perceived quality of domestic products. Also, religious values affect the personality of the consumer and, therefore, their beliefs, values and attitudes tend to affect the behaviors and choices of consumers. We can use this scale in light of the importance of the sub-scales of religion and politics when assessing the purchasing style of sports products consumers.
خلاصه ماشینی:
زیرمقیاس تبلیغ توسط مشاهیر با توجه به مبانی نظری نشان میدهد که تنها دليل استخدام يك فرد مشهور، وامگرفتن از تصوير ذهني و ويژگيهاي مرتبط با آن شخص است تا مصرفكننده اين ت 12 tNote No="352" Text=" 13 Te 14 =" 15 ان Mueller, James & Martina Alford & Biswas Shapiro & Drayer Khan, Humayun & Sajjad Awan & Abbas Husnain & Akhtar Yamin Broniarczyk Fasolo, Hertwig, Huber & Ludwig 0.
همچنین، درهمینراستا، پژوهشگران دیگری سبکهای مختلف خرید را در کشورها و دیگر جوامع و نیز در ارتباط با خرید محصولات متفاوت دیگر انجام دادهاند؛ ازجمله میتوان به این پژوهشگران و تعداد سبک اشاره کرد که Mokhlis Kariani, Zain, Lewangka & Fattah Shimp & Sharma Kinra Canabal Bates Kavas & Yesilada Wan Omar, Mohd Ali, Hussin & Abdul Rahim Hou & Lin. 0.
با توجه به محدودیتهای پژوهش پیشنهاد میشود که این ابزار اندازهگیری با Song Bae & Pyun Fan & Xiao Tanksale, Neelam & Venkatachalam Raškovic Ashokkumar Kaushal Tarnanidisa, Owusu-Frimpongb, Nwankwoc & Omar Mattosa, Salciuvieneb, Auruskevicienec & Juneja 0.
com Email: Loyalty Boohene & Agyapong Murali, Pugazhendhi & Muralidharan Hjalte & Larson Taylor, Celuch & Goodwin Taylor, Celuch & Goodwin Kashif, Rehman & Pilenliene Kashif, Rehman & Pilenliene Relationship Marketing Quality Relationship Palmatier, Jarvis, Bechkoff & Kardes Wu & Li Rafiq, Fulford & Lu Satifaction Trust Commitment Commitment Nataraj & Rajendran Abdul Rahman & Fairuz Ramli Bojei & Alwie Ruswanti & Lestari Personalization Gratitude Gratitude Odekerken-Schroder, De Wulf, K.