چکیده:
در محیط به شدت رقابتی صنعت مواد غذایی حفظ و توسعه سهم بازار نتیجه عملکرد برند است. بنابراین شناسایی عوامل اثرگذار بر عملکرد برند موضوع مهمی در تصمیمات راهبردی بازاریابی تلقی میشود. طبق یافتهها، برندمحوری، توسعه هویت برند را تحریک میکند و هویت برند نیز نقش مهمی را در اجرای یک استراتژی برندمحور و بهبود عملکرد کسب و کار ایفا میکند. هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر راهبرد برندمحوری بر عملکرد برند با تاکید بر نقش مداخلهگر هویت برند در شرکتهای صنایع غذایی استان تهران است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه پژوهش، مدیران ارشد شرکتهای صنایع غذایی در سطح شهر تهران بود که شامل 298 نفر بودند. در این پژوهش، از روش نمونهگیری تصادفی ساده، 168 نفر از مدیران به عنوان نمونه انتخاب شدند. آمار توصیفی توسط نرم افزار SPSS مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. برای آزمون فرضیههای تدوین شده از نرم افزار SMART-PLS2 استفاده شد. نتایج پژوهش اعم از ضرایب مسیر بین متغیرها و معناداری آماره t (642/0= β 514/12t=) و سطح معناداری اسپیرمن در این رابطه 000/0 (کمتر از 05/0) بوده که نشان از معنادار بودن رابطه بین استراتژی برند محوری و عملکرد برند دارد و تحلیل اثر مداخلهگر هویت برند در این رابطه تایید شده است.
خلاصه ماشینی:
هدف پژوهش حاضر، بررسي تاثير راهبرد برندمحوري بر عملکرد برند با تأکيد بر نقش مداخله گر هويت برند در شرکت هاي صنايع غذايي استان تهران است .
هدف اين پژوهش تعيين اثر استراتژي برندمحوري بر عملکرد برند٣ با در نظر گرفتن نقش عناصر هويت برند از جمله موقعيت يابي برند٤، ارزش هاي برند٥ و چشم انداز برند٦ هست .
در محيط ها و جوامعي که مردم آگاهي کمي در مورد برندها دارند، اهميت مفاهيمي مانند چشم انداز برند، موقعيت يابي 1 Brand Oreintation 2 Brand Identity 3 Brand Performance 4 Brand Positioning 5 Brand Values 6 Brand Vision تأثير استراتژي برندمحوري بر عملکرد برند با تأکيد بر نقش مداخله گر ...
از اين رو پژوهش حاضر به دنبال پاسخگويي به اين سوال اصلي است که «تأثير استراتژي برندمحوري بر عملکرد برند با نقش مداخله گر هويت برند در شرکت هاي صنايع غذايي استان تهران تا چه اندازه است ؟» ٢.
بر اين اساس ، در پژوهش حاضر، فرضيه زير پيشنهاد شده است : فرضيه اصلي: استراتژي برندمحوري بر عملکرد برند با تأکيد بر نقش مداخله گر هويت برند در شرکت هاي صنايع غذايي استان تهران تأثير دارد.
بنابراين در اين تحقيق فرضيه هاي زير پيشنهاد ميگردد: فرضيه اول : استراتژي برندمحوري بر موقعيت يابي برند در شرکت هاي صنايع غذايي استان تهران تأثير دارد.
109 حال ، فرضيه هاي تحقيق عبارتند از: ١- استراتژي برندمحوري بر عملکرد برند با تأکيد بر نقش مداخله گر هويت برند در شرکت هاي صنايع غذايي استان تهران تأثير دارد.