چکیده:
برندسازی شخصی، فرد را در رسیدن به اهدافش کمک میکند و با آن میتوان به جایگاهسازی فردی رسید و به جایگاهیابی رقبا پرداخت. برند شخصی زمانی معتبر میباشد که در رفتارهای افراد وحدت رویه وجود داشته باشد. نداشتن چشمانداز شخصی، دانش شخصی، یادگیری فردی، تفکر، اعتماد و علاقه، مساوی با نداشتن برند شخصی است. بنابراین، برند شخصی برای مدیران میتواند به عنوان یک شایستگی مورد توجه قرار گیرد. موضوعی که در مورد مدیران بانکها با توجه به رقابت بین بانکها از اهمیت بسزایی برخوردار است. از اینرو، هدف اصلی این مطالعه بررسی تاثیر برند شخصی مدیران بر ایجاد رهبران سطح پنجم میباشد. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوة گردآوری اطلاعات توصیفی و از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر روسای شعب بانکهای دولتی در استان آذربایجانشرقی میباشد. حجم نمونه با استفاده از روش خوشهای به تعداد ۱۲۸ نفر انتخاب گردید. روش گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامهای محقق ساخته جمعآوری شده است. پایایی این پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ ۸۵/۰ محاسبه شده است. در نهایت مدل مفهومی با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل برازش شده است. نتایج پژوهش نیز بیانگر تاثیر معنیدار برند شخصی مدیران و ابعاد آن (دانش، نگرش و مهارت) بر ایجاد رهبران سطح پنجم به همراه شاخصهای آن (تلاش، مهارت، استعداد، تواضع و فروتنی، اراده، حرفهای بودن، بانفوذ بودن و انگیزه) است.
Personal branding helps a person to achieve his goals, with which individual placement can be achieved and positioned on competitors. A personal brand is valid when there is a common unity in the behavior of individuals. Not having a personal perspective, personal knowledge, personal learning, thinking, trust, and interest are like having no personal brand. Therefore, a personal brand for managers can be considered as merit. The issue of bank managers is of paramount importance with regard to competition between banks. Hence, the main purpose of this study is to examine the effect of individual brand managers on the creation of fifth-level leaders. To reach this statistical society, the heads of government bank branches in the East Azerbaijan province conduct the research. Based on snowball method, 128 people were selected as sample size. The required information was collected through a researcher-made questionnaire. The reliability of this questionnaire was calculated using Cronbach's alpha of 0.85. Finally, the conceptual model is fitted using structural equation modeling and Laser Level software. The result of the research also indicates the significant effect of the personal brand on managers on the fifth level.
خلاصه ماشینی:
بررسی تأثیر برند شخصی مدیران بر ایجاد رهبران سطح پنجم (مطالعه موردی: بانکهای دولتی) 1 کریم اسگندری 2 مجتبی رمضانی سمانه گلی دریافت: 10/3/98 پذیرش: 14/7/98 چکيده برندسازی شخصی، فرد را در رسیدن به اهدافش کمک میکند و با آن میتوان به جایگاهسازی فردی رسید و به جایگاهیابی رقبا پرداخت.
نتایج پژوهش نیز بیانگر تأثیر معنیدار برند شخصی مدیران و ابعاد آن (دانش، نگرش و مهارت) بر ایجاد رهبران سطح پنجم به همراه شاخصهای آن (تلاش، مهارت، استعداد، تواضع و فروتنی، اراده، حرفهای بودن، بانفوذ بودن و انگیزه) است.
در واقع سوال اصلی پژوهش حاضر این است که مدل مناسب برای برند شخصی مدیران به منظور ایجاد رهبران سطح پن Dibb Personal Brand Lair, Sullivan, & Cheney Lyle & Wetsch مبانی نظری و تجربی پژوهش برند شخصی: در مورد ساختن یک برند شخصی در دنیا صحبتهای زیادی شده است.
جدول 2: نتایج مطالعات حاصل از بررسی مؤلفههای شایستگیهای فردی برای برندسازی شخصی {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} جدول 3: ویژگیهای معرف رهبری سطح پنجم {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} به تصویر صفحه مراجعه شود شکل ۱: مدل مفهومی تحقیق روش پژوهش پژوهش حاضر، از آنجایي که هدفش تعیین تاثیر برند شخصی مدیران بر ایجاد رهبران سطح پنجم است، از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوة گردآوری اطلاعات توصیفي و از نوع همبستگي ميباشد.
نتایج خروجی نرم افزار لیزرل برای برازش مدل سازه برندسازی شخصی در شکل شماره 2 نشان داده شده است.