چکیده:
امروزه اثربخشی به عنوان یکی از مهم ترین شاخص های سنجش و ارزیابی عملکرد افراد در سازمان ها مورد استفاده قرار می
گیرد. هدف از این تحقیق بررسی تاثیر فاکتورهای رهبری استراتژیک در اثربخشی آموزش در مدارس می باشد.
تهران می باشد که تعداد آنها 547 نفر می باشد. تعداد نمونه آماری۲۲۶بدست آمده است. در این پژوهش براساس داده های
جمع آوری خواهد شد و با استفاده از آزمون های تجزیه و تحلیل عاملی تاییدی و تجزیه و تحلیل مسیر جهت تاثیر یا رابط
میان متغیرهای تحقیق مورد استفاده قرار گرفته ایت که به کمک نرم افزارهای SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد
گرفت. از نرم افزار SPSS1 برای آمار توصیفی شامل میانگین» فراوانی» انحراف معیار و درصد فراوانی و همچنین آزمون پایایی
پرسشنامه (آلفای کرونباخ) استفاده خواهد شد .جهت گردآوری اطلاعات در این تحقیق از ایزار پرسشنامه استفاده شده است
یافته ها نشان داد که رابطه معناداری بین تعیین جهت سازمان از سوی رهبران استراتژیک » عملکرد استراتژیک رهبران ۰
کنترل و ارزیابی استراتژیک رهبران و اثربخشی آموزش وجود دارد
خلاصه ماشینی:
با توجه به نقش رهبری در سازمان، و اهمیت موضوع آموزش برای نظام های آموزشی عصر حاضر ، در تحقیق بر آن هستیم تا رابطه مولفه های رهبری استراتژیک (تعیین جهت سازمان، عملکرد استراتژیک، کنترل و ارزیابی استراتژیک) را با ابعاد اثربخشی آموزشی مورد بررسی قرار دهیم.
سوال اصلی این تحقیق آن است که آیا بین مولفه های رهبری استراتژیک و اثربخشی آموزش در مدارس ارتباط معنی داری وجود دارد؟چ اهداف تحقیق مطالعه رهبری استراتژیک مدیران و سطح اثربخش مدرسه.
پیشینه تحقیق مرتضوی (1395) "بررسی رابطه رهبري تحول آفرین و تعامل گرا با تعهد سازمانی معلمان" این پژوهش در سال 1395 توسط محمد جاودانی و همکارانش بر روی 320 نفر از معلمان مدارس ابتدایی ناحیه یک شهر شیراز انجام پذیرفت و نتایج حاصل از آن نشان داد که بین میزان تحول آفرینی مدیران با تعهد سازمانی معلمان، رابطه مثبت و معنا دار وجود دارد.
این تحقیق از دو پرسشنامه جهت جمع آوری داده ها و آزمون فرضیه ها که اهم آن ارتباط مثبت رهبری تحول گرا و نوآوری سازمانی است، استفاده شده است.
تحليل همبستگی پيرسون نشان داد که رهبری تحول گرا و مولفه های آن با رفتار شهروندی سازمانی رابطه مثبت و معناداری دارد آنابل در سال 2013 تحقیقی با عنوان بررسی تاثیر رهبری استراتژیک بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان انجام دادند.
مقاله حاضر تاثیر رهبری تحول گرا بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان دانشگاههای سنگاپور را مورد بررسی قرار داده است.
1108/EBR-08-2015-0082 Scott Eacott, (2014) "Tenure, functional track and strategic leadership", International Journal of Educational Management, Vol. 24 Issue: 5, pp.