چکیده:
استفاده مفرط از تلفن همراه میتواند منجر به وابستگی شود و پیامد منفی بر دانشجویان و انگیزش پیشرفت آنان داشته باشد. این مطالعه با هدف بررسی رابطه رفتارهای پرخطر، تقلب تحصیلی و اعتیاد به فضای مجازی با انگیزش تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم دبیرستانهای دخترانه ناحیه 2 آموزش و پرورش زاهدان انجام شده است. مطالعه توصیفی حاضر با شرکت 140 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم دبیرستانهای دخترانه ناحیه 2 آموزش و پرورش زاهدان انجام شد. روش نمونهگیری طبقهای- متناسب بود. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه تعدیلشده اعتیاد به تلفن همراه سواری و پرسشنامه استاندارد انگیزه پیشرفت هرمنس بود. دادهها با استفاده از نرمافزار (v21-SPSS)، ضریب همبستگی پیرسون، آزمون T مستقل، آنالیز واریانس یکطرفه و رگرسیون تحلیل شد. با عنایت به اینکه دانش آموزان عهدهدار آینده جامعه خواهند بود، مسئله تربیت و آموزش آنها خصوصا درزمینهٔ فرهنگ استفاده از شبکههای اجتماعی و مدتزمان استفاده از اینترنت از و دوری از رفتارهای پرخطر و حساسیت ویژهای برخوردار است. لذا با توجه به توانمندی دانش آموزان در استفاده از اینترنت بهکارگیری آموزش از راه دور در آموزش آنان توصیه میشود
Overuse of the cell phone can lead to dependency and have a negative impact on students and motivate them to
progress. This research aimed to investigate the relationship high-risk health behaviors, academic fraud and
addiction to cyberspace with academic motivation in secondary school students in girls' of Zahedan education in
zone 2. This descriptive study was carried out on 140 high school students in Zahedan Secondary School of
Girls. The sampling method was stratified-proportional. Data were collected using Modified Mobile Riding
Questionnaire and Hermans Progress Motivation Standard Questionnaire. Data were analyzed using SPSS v21,
Pearson correlation coefficient, independent T-test, one-way ANOVA and regression. Given that students will be
responsible for the future of society, their education and training are especially sensitive to the culture of using
social networks and the length of time they use the Internet. Therefore, considering the ability of students to use
the Internet, it is recommended to use distance education in their education.
خلاصه ماشینی:
بررسی رابطه رفتارهای پرخطر، تقلب تحصیلی و اعتیاد به فضای مجازی با انگیزش تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم دبیرستانهای دخترانه ناحیه 2 آموزش و پرورش زاهدان منصوره اصفهانی کراچی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی چکیده استفاده مفرط از تلفن همراه میتواند منجر به وابستگی شود و پیامد منفی بر دانشجویان و انگیزش پیشرفت آنان داشته باشد.
این مطالعه با هدف بررسی رابطه رفتارهای پرخطر، تقلب تحصیلی و اعتیاد به فضای مجازی با انگیزش تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم دبیرستانهای دخترانه ناحیه 2 آموزش و پرورش زاهدان انجام شده است.
نتايج بدست آمده نشان ميدهد که با ورود متغيرهاي رفتار پرخطر، میزان استفاده روزانه از شبکههای اجتماعی، اعتیاد به اینترنت و وابستگی اجتماعی با بهبود کاي برابر با اسکور 629/316 و سطح معنيداري 000/0 وارد معادله شده است منابع و ماخذ 1.
(2014) Over-use and type of mobile phone users in high school students and its relationship with academic performance and achievement motivation.
Ganji B, Tavakoli S, Baniasadi Shahr-e Babak F, Asadi S.
Progress Motivation among Baqiyatallah University of Medical Sciences Students and Its Relationship with Academic Achievement.
Evaluation of internet addiction and its relationship with academic motivation and social development of high school students in Mazandaran.
This research aimed to investigate the relationship high-risk health behaviors, academic fraud and addiction to cyberspace with academic motivation in secondary school students in girls' of Zahedan education in zone 2.