چکیده:
اقتصاد مقاومتی به مفهوم توانمندسازی اقتصاد ملی در مقابل تغییرات، مخاطرات و تهدیدهای خارجی و داخلی بر سر راه
پیشرفت و دستیابی به اهداف چشم انداز کشور و استفاده از فرصتهای آنها با متون علمی رایج در حوزه اقتصاد، تاب آور است.
لذا هدف پژوهش حاضر، بررسی و اولویتبندی فاکتورهای اقتصاد تاب آوری شهری با تاکید بر اصول اقتصاد مقاومتی در شهر
چابهار میباشد. روش تحقیق در پژوهش حاضر، تحلیلی و مبتنی بر مطالعات کتابخانهای، اسنادی و میدانی میباشد، همچنین
جهت تجزیه و تحلیل اطلعات از نرم افزار SPSS و مدل SAW استفاده شد. در پژوهش حاضر، جهت رتبهبندی فاکتورهای
اقتصاد تاب آوری شهری با تاکید بر اقتصاد مقاومتی در شهرستان چابهار از مدل SAW استفاده شد، نتایج نیز نشان داد، در
بین فاکتورهای اقتصاد تاب آوری شهری، به ترتیب، فاکتورهای، توجه به کیفیت تولیدات داخلی با وزن ٠/٦٥٥، توجه ویژه به
تولیدات دانش بینان و طرحهای تحقیق و توسعه در تولید با وزن ٠/١٤٦، توجه ویژه به تولید و کارآفرینی با وزن ٠/١٥٣،
حمایت از کار و کارگر با وزن ٠/١٥٣، استفاده حداکثری از منابع موجود در شهر چابهار با وزن ٠/١٠١، حمایت مسئولن از
بخش مردمی) خصوصی (در اقتصاد با وزن ٠/٠٣٦، حمایت از تولید ملی با وزن ٠/١٠، بالترین و پایینترین رتبهها را به خود
اختصاص دادهاند. در ادامه نیز بر اطمینان از پاسخ به دست آمده از مدل SAW با استفاده از آزمون T تک نمونهای به بررسی
میزان هر یک از این فاکتورها پرداخته شد. نتایج نشان داد، بالترین میانگین متعلق به فاکتور توجه به کیفیت تولیدات داخلی
و پایینترین میانگین نیز متعلق به فاکتور حمایت از تولید ملی از دید متخصصان در شهر چابهار میباشد
خلاصه ماشینی:
روش پژوهش از نوع توصيفي ـ پيمايشي بوده و جامعه آماري تحقيق شامل کليه معلمان ابتدايي چهار ناحيه آموزش وپرورش شهر اهواز به تعداد ١٤٠٠ نفر ميباشد.
سفيدچيان (١٣٩٣)، تحقيقي تحت عنوان "رويکرد دانش محور و رهبري بر استراتژي هاي تصميم گيري " مورد پژوهش قرار داد از نوع توصيفي - پيمايشي است .
روش شناسي پژوهش ازآنجاکه پژوهش حاضر به دنبال بررسي تاثير مهارت هاي نفوذ سازماني بر استراتژي هاي تصميم گيري در سازمان آموزش و پرورش استان مازندران ميباشد، روش پژوهش بر مبناي ماهيت داده ها کمي ، از حيث بعد محيط ، از نوع کتابخانه اي - ميداني و از نظر هدف کاربردي ، از نظر زمان مقطعي و از نظر روش اجراي پژوهش تلفيقي خوشه اي و طبقه اي است .
در اين پژوهش جهت تعيين پايايي ، پرسشنامه ها در اختيار ٣٠ نفراز پاسخ دهندگان قرار گرفت ، که پس از تکميل پرسشنامه ها، به روش همساني دروني و با استفاده از آزمون آلفاي کرونباخ، ضريب پايايي براي پرسشنامه ها به تفکيک نفوذ سازماني برابر ٠/٧٦ خرده مقياس (توانايي شبکه سازي بابر ٠/٧٦، نفوذ بين فردي بابر ٠/٧٦ و هوشياري اجتماعي برابر ٠/٧٨) و براي استراتژي هاي تصميم - گيري برابر ٠/٨٧ که خرده مقياس آن به ترتيب (منطقي بودن برابر ٠/٨٧ و احساسي بودن برابر ٠/٨١) به دست آمد، براي هر دو پرسشنامه ضريب پايايي بالاتر از ٠/٧٠ ميباشد، که نشان داد پرسشنامه ها از پايايي مناسب برخوردار هستند.
٥ مي باشند و لذا پس از حذف اين متغيرها در نمودار ١ مدل اصلاح شده به منظور بررسي مهارت هاي نفوذ سازماني بر استراتژي هاي تصميم گيري در سازمان آموزش و پرورش استان مازندران ارائه شده است .