چکیده:
بر اساس پرسشنامه باز و مصاحبه، فرصتها و تهدیدات محیط کلان ( اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فناوری و رقبا) از جامعه خبره جمعآوری و پس از دستهبندی و نظرخواهی مجدد به روش گرندد تئوری و آنتروپی شانون کدگذاری، شاخص بندی و تعیین مولفه و بعد گردید. سپس تعداد 31 عنوان فرصت و 41 مورد تهدید در 16 بعد کلی (بانکداری الکترونیک و فناوری اطلاعات، تصویر ذهنی، نحوه و کانال ارائه خدمات، خدمات و محصولات، ساختار و فرایندهای سازمانی، وضعیت نقدینگی، مسئولیت اجتماعی، شفافیت و سلامت اداری، سرمایه انسانی، وضعیت درآمد و سودآوری، وضعیت نقدینگی، رعایت الزامات احتیاطی، نظارتی و قانونی، وضعیت سرمایه، کیفیت دارایی، تحقیق و توسعه، کیفیت مدیریت) شناسایی شد. همچنین قوتها و ضعفهای بانک از جامعه خبره داخلی بر اساس روشهای فوق تعیین و تعداد 19 عنوان قوت و 20 مورد ضعف در 15 بعد کلی (اطمینان بخشی به مشتریان، فعالیت بانکی، منابع مالی، کیفیت محصولات و خدمات، بهینهسازی کانالهای ارتباطی، کسب و کار نوین، مدیریت سرمایه انسانی، مدیریت سرمایه-های سازمانی، فرصتهای سودآوری، کارکنان، بانکداری بینالملل، تمایز و تنوع محصول و خدمت، ارتباط با مشتریان، بهبود فرآیند عملیاتی، مدیریت سرمایههای اطلاعاتی) شناسایی گردید. تعداد 50 استراتژی تدوین و بر اساس ماتریس QSPM تعداد 30 استراتژی کاربردی طراحی گردیده است.
خلاصه ماشینی:
طراحي و تدوين استراتژيهاي بازاريابي بانک سپه در صنعت بانکداري 1 تاريخ دريافت مقاله : ٩٨/١٢/٢١ تاريخ پذيرش مقاله : ٩٩/٠٣/٢١ حسين عادلخاني فريده حق شناس کاشاني ٢ چکيده در اين تحقيق بر اساس پرسشنامه باز و مصاحبه ، فرصت ها و تهديدات محيط کلان (اقتصادي، اجتماعي، سياسي، فناوري و رقبا) از جامعه خبره جمع آوري و پس از دسته بندي و نظرخواهي مجدد به روش گرندد تئوري کدگذاري، شاخص بندي و تعيين مولفه و بعد گرديد، سپس بر اساس آنتروپيشانون وزن دهي و رتبه بندي گرديده است .
جدول ١: ماتريس SWOT (رجوع شود به تصویر صفحه) سوال اصلي استراتژيهاي بازاريابي مناسب براي بانک سپه در صنعت بانکداري در ايران بر اساس مدل SWOT کدام است ؟ سوالات فرعي ١- بر اساس تحليل استراتژيک مدل SWOT بانک سپه در صنعت بانکداري داراي چه نقاط قوتي مي باشد؟ ٢- بر اساس تحليل استراتژيک مدل SWOT بانک سپه در صنعت بانکداري داراي چه نقاط ضعفي مي باشد؟ ٣- بر اساس تحليل استراتژيک مدل SWOT بانک سپه در صنعت بانکداري داراي چه فرصت هاي محيطي مي باشد؟ ٤- بر اساس تحليل استراتژيک مدل SWOT بانک سپه در صنعت بانکداري داراي چه تهديدهاي محيطي مي باشد؟ / 84 روش تحقيق ، جامعه آماري و روش تجزيه و تحليل اين تحقيق شامل تحليل نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهديدات محيطي به لحاظ ماهيت از نوع تحقيقات توصيفي ـ پيمايشي بوده و به لحاظ کاربرد نتايج از نوع تحقيقات کاربردي به شمار ميرود.