چکیده:
اخیرا شرکتهای مختلف پی برده اند که کسب موفقیت در انجام فعالیت های بازاریابی و ایجاد تصویر برند در ذهن مشتریان خود تنها از طریق هدف قرار دادن مشتریان بیرونی امکان پذیر نیست. بازاریابی و برندینگ داخلی میتواند ازجمله مزایای رقابتی شرکت ها در کسب رضایت مشتریان باشد. بازاریابی داخلی و برند سازی داخلی هر دو به ارزشهای فرهنگی کارکنان توجه ویژه ای دارد و سعی میکند تا از طریق کارکنان به وعده هایی که سازمانها به مشتریان میدهد عمل کند و باعث جذب هر چه بیشتر مشتریان به سازمان شود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش توصیفی - تحلیلی با استفاده از ابزار پرسشنامه میباشد. جامعه آماری تحقیق کارکنان سازمان میباشند تعداد افراد نمونه طبق فرمول کوکران با سطح اطمینان 95 درصد برابر 100 نفر محاسبه شد. روایی سؤالات پرسشنامه مورد تائید چند نفر از اساتید و متخصصان قرار گرفت و پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 0.91 محاسبه شد. مدل پژوهش شامل شش فرضیه به کمک نرمافزار WarpPLS با مدل معادلات ساختاری آزمون شد. براساس یافته ها، ارزشهای فرهنگی اثر مستقیمی بر روی عملکرد برند نداشته است ، اما به طور غیرمستقیم اثرگذار است.
Recently, several companies have discovered that gaining success in marketing activities and developing a brand image in their customer's minds is not just possible by targeting external customers. Internal marketing and branding can be one of the competitive benefits of companies in gaining customer satisfaction. Internal marketing and internal branding both pay special attention to the cultural values of employees and try to fulfill the promises that organizations make to customers through employees and attract more customers to the organization. Using questionnaire tools the present study is applied in terms of purpose and descriptive-analytical in terms of method. The statistical population of the research is the employees of the organization. The number of sample people was calculated according to Cochran's formula with 95% confidence level equal to 100 people. The validity of the questions of questionnaire was confirmed by several professors and experts and the stability of the questionnaire was calculated using 0.91 Cronbach's alpha test. The research model consisted of six hypotheses was tested with the help of structural equation model using Warp PLS software. Based on the findings, cultural values have an indirect effect on brand performance, not a direct effect.
خلاصه ماشینی:
بررسی تآثیر عملکرد برند بر ارزشهای فرهنگی ترانه نوری کادیجانی 1 چكيده اخیرا شرکت های مختلف پی برده اند که کسب موفقیت در انجام فعالیت های بازاریابی و ایجاد تصویر برند در ذهن مشتریان خود تنها از طریق هدف قرار دادن مشتریان بیرونی امکان پذیر نیست.
امروزه برند سازی داخلی به یک روش مهم برای استخدام کارکنان تبدیل شده است این تفکر که سازمان مکان بزرگی برای کار است به عنوان برندسازی داخلی یاد می شود( هادیزاده و همکاران، 1391).
هدف از این بررسی رابطه بازاریابی داخلی و برند داخلی بر عملکرد سازمانی در گروه صنعتی انتخاب شده می باشد.
کارکنان سازمان های خدماتی نقش مهمی در کیفیت خدمات ایفا می کنند بنابراین باید به کارکنان توجه ویژه ای شود، بازاریابی داخلی و برند سازی داخلی همین کار را انجام می دهند.
بازاریابی داخلی و برند سازی داخلی هر دو به کارکنان توجه ویژه ای دارد و سعی می کند تا از طریق کارکنان به وعده هایی که سازمان ها به مشتریان می دهد عمل کند و باعث جذب هر چه بیشتر مشتریان به سازمان شود.
روش تحقیق کیفی - کمی می باشد بدین صورت که ابتدا با مطالعه تحقیقات پیشین عناصر پر تکرار را جمع آوری کرده و به مدل مفهومی تحقیق دست پیدا میکنیم و در نهایت با استفاده از داده های واقعی مورد آزمون قرار می گیرد.
چارچوب نظری پژوهش برند برند یک نام، عبارت یا اصطلاح، نشانه، علامت، نماد، طرح یا ترکیبی از آنها می باشد که هدف آن معرفی کالا یا خدمتی است که یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان عرضه می کنند و به این وسیله آنها را از محصولات شرکت های رقیب متمایز می سازند.