چکیده:
هدف این تحقیق بررسی تأثیر تعامل با برند بر نیات رفتاری مشتری با تأکید بر نقش میانجی تجربه برند (مورد مطالعه: شرکت میهن) است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر روش گردآوری میدانی و از نظر روش اجرا توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری، مشتریان شرکت میهن در شهر تهران است، که تعداد آنها نامحدود میباشند، نمونة پژوهش با استفاده از جدول مورگان 384 برآورد شد. در این تحقیق از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شده است. به منظور آزمون فرضیهها، پرسشنامهای 28 گویهای به کار برده شد که جهت بررسی روایی آن، از روایی محتوا و سازه استفاده شد. روایی محتوا با بهرهگیری از نظر اساتید و همچنین تعدادی از خبرگان رشته مدیریت تأیید شد و جهت بررسی روایی سازه از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد و برای اندازهگیری پایایی از شاخص آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب آلفای کرونباخ بیش از 7/0 به دست آمد که نشان دهنده پایایی خوب پرسشنامه است. بررسی فرضیهها با استفاده از معادلات ساختاری صورت گرفت، که در نهایت تمامی فرضیهها پذیرفته شدند.