چکیده:
هدف از این تحقیق بررسی تاثیر فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی بر پاسخ و وفاداری مشتری از طریق متغیر میانجی
ارزش ویزه برند در صنعت تولید و بسته بندی سبزیجات خشک می باشد. به منظور اندازه گیری متغیر پاسخ مشتری از
متغیرهای وفاداری مشتری» تعهد مشتری و بازاریابی الکترونیک دهان به دهان و به منظور اندازه گیری متغیر ارزش ویژه برند
از متغیرهای تصویر برند و آگاهی از برند استفاده شد. جامعه آماری تحقیق را مشتریان شرکت روز به روز که در زمینه تولید و
براساس فرمول کوکران حجم نمونه ۴ نفر برآورد گردید. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بود و به منظورر تحلیل داده ها از
نرم افزارهای 5۳5۹ و ,151۹۳ استفاده شد. نتایح تحلیل همبستگی نشان داد که بین متغیرهای تحقیق رابطه معناداری
معناداری ر نشان داد و علاوه بر این تصویر برند و آگاهی از برند بر وفاداری مشتری. تعهد مشتری و بازاریابی الکترونیک دهان
به دهان تاثیر معنادار و مثبتی را نشان دادند.
خلاصه ماشینی:
Brand Equity Koy Social media Kaplan and Haenlein Laroche et al Sun and Ghiselli Hsu and Assaf Awwad Matagne ابزارهای مختلفی برای برقراری ارتباط با مشتریان و فروش محصولات مورد استفاده قرار گرفته است (کلر 1 ، 2010).
با توجه به مطالب گفته شده؛ این تحقیق به دنبال بررسی تاثیر فعالیت های بازاریابی رسانه ای بر ارزش ویژه برند و پاسخ مشتری در بین مشتریان شرکت روز به روز که در صنعت تولید و بسته بندی سبزیجات خشک فعالیت می کند؛ می باشد.
Keller Chen et al Sheng and Teo Low and Bloisb CHIH-CHEN et al Lee and Back Wang and Tzeng Donovan Bo et al Ha et al Katler Bendall‐Lyon and Powers 2- ادبيات تحقيق ابراهیمی و عالی (1395) در پژوهشی با عنوان «بررسی تاثیر کیفیت رابطه بر پاسخ های رفتاری مشتریان در مراحل مختلف چرخه عمر رابطه مشتری در سطح بانک کشاورزی تبریز، نشان دادند که با بهبود کیفیت رابطۀ بین بانک و مشتری می توان انتظار داشت که سطح وفاداری با مشتری، ترویج تبلیغات دهانبهدهان و سهم مشتری افزایش یابد.
از این با اطمینان 99 درصد میتوان بیان نمود که بازاریابی رسانه های اجتماعی بر تصویر برند تاثیر مثبت و معنی داری دارد.
براساس مقدار R2 به دست آمده برای این فرضیه نشان داد که بازاریابی رسانه های اجتماعی 17 درصد از تغییرات متغیر تصویر برند را پیش بینی می نماید.
براساس مقدار R2 به دست آمده برای این فرضیه نشان داد که فعالیت بازاریابی رسانه های اجتماعی 21 درصد از تغییرات متغیر آگاهی از برند را پیش بینی می نماید.