چکیده:
پژوهش حاضر بر تدوین مولفههایی برای شایستگی مدیران گروههای آموزشی تمرکز میکند. روش
پژوهش به لحاظ هدف» توسعهای و به لحاظ نحو گردآوری اطلاعات, از نوع کیفی است. مولفهها
براساس بررسی اسناد و مدارک و با استفاده از ابزار مصاحبه نیمهساختارمند تدوین و اطلاعات گردآوری
شده است. به منظور تحلیل یافتهها از روش تحلیل محتوا به شوه مقولهبندی استفاده شد. برای شناسایی
جامع مولفههای اصلی و فرعی شایستگی مدیران گروههای آموزشی» ۳۵ واحد مطالعاتی در زمینة مولفه-
های شایستگی مدیران به صورت تصادفی دردسترس انتخاب و مطالعه شد. همچنین مصاحبه بهصورت
نیمهساختارمند با ۱۰ نفر از خبرگان حوزة شایستگی و مدیران گروههای آموزشی صورت گرفت که به
صورت هدفمند انتخاب شدند.
خلاصه ماشینی:
با وجود اين ، پژوهش هايي در زمينه شايستگي مديران انجام شده که سعي کرده اند به بررسي اجمالي بحث شايستگي و شايسته گزيني مديران بپردازند؛ ازجمله محمودي و همکاران [٢٦] در پژوهشي به شناسايي و تبيين شايستگيهاي مديران دانشگاه ها پرداختند و يافته هاي آنها نشان ميدهد که مديران دانشگاه بايد داراي شايستگيهاي مديريتــي ، اجتـــماعي و فـــردي باشند که عبارت اند از: شايستگيهاي مديريتي شامل شايستگيهاي ادراکي، رهبري، تصميم گيري و اجرايي؛ شايستگيهاي اجتماعي شامل شايستگيهاي ارتباطي، کار تيمي، مديريت افراد و دانشجومحوري و شايستگيهاي فردي شامل ويژگيهاي شخصيتي، اخلاقي و اختصاصي .
S Chyung -١٠ competency-based Journal of Education for practitioners bussiness century Bussiness: extention University State Ohio .
D Gholamzadeh -١٧ Identify managers middle of study Case :company insurance Insurance World News: approaches modeling Competency .
M Karami -٢٢ competency-based management: A new approach to training and development managers.
(Persian) competency based managers Training .
A Khorshidi -٢٤ ٦ :Police Management Studies Builder Site competencies (Persian) .