چکیده:
بیش از دو دهه میگذرد بانکها تلاش کردهاند فعالیتهای خود را به عنوان اهرم اقتصادی در سرمایهگذاری کلان کشور و همچنین در خدمترسانی به مردم با نقش پویایی ایفا کنند. هدف پژوهش حاضر مقایسه بازاریابی اینترنتی و بازاریابی سنتی در جذب مشتری (مطالعه موردی شعب بانک سینا استان اردبیل) است. روش پژوهش از نوع علی- مقایسهای میباشد. از لحاظ روش گردآوری اطلاعات روش تحقیق مورد نظر پیماشی میباشد. جامعه مورد مطالعه پژوهش شعب بانک سینا استان اردبیل میباشد. نتایج نشان داد، بین بازاریابی اینترنتی و بازاریابی سنتی در جذب مشتری شعب بانک سینا استان رابطهی معنیداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
در نهایت با توجه به آنچه بیان شد این پژوهش کوششی است در راستای پاسخگویی به این سوال اساسی که آیا بین مقایسه بازاریابی اینترنتی و بازاریابی سنتی در جذب مشتری (مطالعه موردی شعب بانک سینا استان اردبیل) تفاوت معناداری وجود د > 2- پیشینههای پ > باقری کنی و آذر (1384) در مقالهای با عنوان رویكردی جدید به آمیخته بازاریابی اینترنتی، در صدد شناسایی تغییرات آمیخته بازاریابی بودند تا از این رهگذر بتوان از مزایای رقابتی دنیای الكترونیك بهره برد.
نتایج بررسی حاکی از آن است که بهطور کلی استفاده از اینترنت در فعالیتهای بازاریابی بر عملکرد بازاریابی فرش دستباف موثر بوده و همچنین میزان تأثیر هر یک از ابعاد سهگانه بازاریابی اینترنتی یعنی استفاده از اینترنت در فعالیتهای مرتبط با مشتری، مرتبط با کانالهای توزیع و مرتبط با تحقیقات بازاریابی با ابعاد بازاریابی اینترنتی مورد تأیید - Shaw & Schneider گرفته و معادلات پیش بین هریک از آنها استخراج شد.
3- فرضیههای پژوهش بین بازاریابی اینترنتی و بازاریابی سنتی در جذب مشتری شعب بانک سینا استان اردبیل تفاوت وجود دارد.
تحلیل آزمون خی دو (کای دو) بر اساس بین بازاریابی اینترنتی و بازاریابی سنتی در عوامل تبلیغاتی {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} طبق نتایج جدول (5) خی دو (کای دو) در ارتباط با بین بازاریابی اینترنتی و بازاریابی سنتی در تسهیلات با مقدار آزمون 8/22 و درجه آزادی 4، سطح معنی داری 000/0به دست آمده که میتوان استنباط کرد که بین بازاریابی اینترنتی و بازاریابی سنتی در تسهیلات در سطح 95/0 رابطه معنی داری مشاهده میگردد.
نتایج این پژوهش با پژوهش مرادی (1393) که به مقایسه بازاریابی اینترنتی و بازاریابی سنتی در وفادرای مشتریان (مطالعه مورد بانک ملی رشت) پرداخت هم راستا میباشد.