چکیده:
اختلالات شخصیت نقش منفیای در سلامت دانشحویان دارند. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه
علایماختلالات شخصیت با تعللورزی ,زر اعتماد رفس تحصیلی دانشجویان دختر بود. روش این پژوهش
همبستگی بود و ۳۷۷ دانشجوی دختر دانشگاه ازاد اردبیل با روش خوشهای چند مرحلهای انتخاب و
پرسشنامههای بالینی چند محوری میلون و مقباس,تعللورزی ,و اعنماد پهالفس 3 تحخصیلی را تکمیل نمودند
پرای تجزیه و تحلیل دادهها از همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری استفاده شد. نتایج نشان داد که
بین علایم اختلالات شخصیت اسکیزوئید. اسکیزوتایپال ضداحتماعی. نمایشی. مرزی» احتنابی. وابسته.
اجباری, افسرده آزارگر و منفیگرا با تعللورزی رابطه معنی دار وجود دارد. همچنین بین علایم اختلالات
شخصیت خودشیفته. مرزی» احتنابی, وابسته, افسرده و منفی گرا با اعتماد به نفس تحصیلی رابطه معنی
دار وجود داشت شت. بر اساس نتایج رگرسیون گام به گام علایم اختلالات شخصیت ۲۶ درصد از واریانس
تعلل ورزی و ۱۱ درصد از واریانس اعتماد به نفس تحصیلی را تبیین نموده است (0 <۰/۰۱). نتایج از رابطه
اختلالات شخصیت در متغیرهای مرتبط با سلامت دانشجویان دختر توجه شود
Personality disorders play a negative role in students' health. The purpose of this study was to investigate the relationship
Symptoms of personality disorders with procrastination were the confidence of female students. Methods of this research
There were 377 female students of Ardabil Free University by multi-stage cluster selection method
Millon and Megbas Multi-Axis Clinical Questionnaires, Procrastination, and Pahlafs Trust 3 completed
Pearson correlation and multivariate regression were used to analyze the data. the results showed that
Among the symptoms of schizoid personality disorders. Antisocial schizotypal. Dramatic. Border »Ehtnabi. Dependent.
Forced, depressive, bullying, and negativity have a significant relationship with procrastination. Also between the symptoms of disorders
Narcissistic character. Cross-border »Eccentric, dependent, depressed and negative-oriented relationship with academic confidence
There was something. Based on the results of stepwise regression, symptoms of personality disorders accounted for 26% of the variance
It explained procrastination and 11% of the variance of academic self-confidence (0.01). Results of the relationship
Personality disorders should be considered in variables related to the health of female students