چکیده:
امروزه به صرفه ترین تبلیغات برای کسب و کار های کوچک استفاده از تکنیک های بازاریابی الکترونیک هست. که یکی از آنها تلفن همراه است، بازاریابی از طریق تلفن همراه فرصت های زیادی رادر زمینه تبلیغات تجاری و تداوم ارتباط با مشتریان برای شرکت های مختلف به وجود آورده و ارتباطات بازاریابی را فراتر از شیوه های سنتی گسترش داده است؛ لذا هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر تبلیغات در بازاریابی از طریق تلفن همراه با استفاده از فناوری خدمات پیام کوتاه بر جذب مشتری می باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش همبستگی است، جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان موسسه آموزش عالی نوین می باشد. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان برابر با ۱۰۸ نفر به دست آمد که با روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس انتخاب شدند. گردآوری داده ها با پرسشنامه انجام گرفت و روایی آن بر اساس روش های سازه، تشخیصی و همگرا و پایایی نیز با بکارگیری روش آلفای کرونباخ بررسی گردید. تخمین مدل مفهومی با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل ۸.۸ انجام گرفت. نتایج نشان داد که تبلیغات از طریق تلفن همراه تاثیر معناداری بر جذب مشتری دارد. همچنین رابطه مثبت و معنادار نفوذ اجتماعی بر اعتماد و در معرض آگهی قرار گرفتن مورد تایید قرار گرفت و نهایتا رابطه معنادار بین انتظار عملکرد و در معرض آگهی قرار گرفتن تایید شد. بر اساس نتایج تحقیق پیشنهادهایی برای ارتقای وضعیت جذب دانشجو از طریق تبلیغات از طریق تلفن همراه ارائه گردید.
خلاصه ماشینی:
بررسی تأثیر تبلیغات در بازاریابی از طریق تلفن همراه با استفاده از فناوری خدمات پیام کوتاه برجذب مشتری (موردمطالعه: موسسه آموزش عالی نوین اردبیل) سمیه صائب نیا 1 چکیده امروزه بهصرفهترین تبلیغات برای کسبوکارهای کوچک استفاده از تکنیکهای بازاریابی الکترونیک هست؛ که یکی از آنها تلفن همراه است، بازاريابي از طريق تلفن همراه فرصتهای زيادي را در زمينة تبليغات تجاري و تداوم ارتباط با مشتريان براي شرکتهای مختلف به وجود آورده و ارتباطات بازاريابي را فراتر از شیوههای سنتي گسترش داده است؛ لذا هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر تبلیغات در بازاریابی از طریق تلفن همراه با استفاده از فناوری خدمات پیام کوتاه برجذب مشتری میباشد.
بهطور خاص، اين تحقيق قصد دارد تا ميزان مقبوليت تبليغات موبايلي را در ميان مصرفکنندگان اردن - Chang & Cheung - Soroa-Koury & Yang - Al-alak & Alnawas مؤسسات آموزش عالی امروزه بهعنوان یکی از عوامل عمده رشد درزمینه علم و تحصیل بوده است و اینگونه مؤسسات برای بسیاری از کشورهای درحالتوسعه که درصدد احیای منابع علمی خود هستند، بسیار حائز اهمیت است؛ اما ازآنجا هر کاری جهت رونق نیاز به تبلیغات گسترده دارد تبلیغات بهعنوان یکی از عوامل مهم در جذب مشتری بهحساب میآید و این تبلیغات انواع مختلفی دارد که یکی از آنها پیامک تبلیغاتی است نتایج مربوط به این تحقیق با استفاده از دادههای بهدستآمده از موسسه آموزش عالی نوین در تحقیقات متعددی ارائهشده است.
6- نتیجهگیری و پیشنهادات هدف این مطالعه، بررسی تأثیر تبلیغات در بازاریابی از طریق تلفن همراه با استفاده از فناوری خدمات پیام کوتاه برجذب مشتری در موسسه آموزش عالی نوین است.