چکیده:
امروزه با توجه به ماهیت ناپایدار بازار جهانی کسب و کار، جذب و حفظ مشتریان موضوعی چالش برانگیز شده است
هسنند افرادی که معنقدند تبلیغات یکی از راهکارهای دسنیابی به موفقیت کسب و کار و افزایش بهره وری تجاری میباشد حال آنکه با ورود تکنو وژی، تغییرات بی سابقه ای از جوامع و اطلا ات صورت گرفنه ا ست این مهم به طور مسنقیم روی روند تبلیغات اثرگذار میباشد دیدگاههای جدیدی هست که زوم تبلیغات را نادیده می گیرد و کیفیت محصول را بهنرین راه بازار رسانی و جذب مشتریان بیشنر و همچنین حفظ مشنریان قدیمی می داند بنابر آنچه گفنه شد، مطالعه اثربخشی تبلیغات در سازمان ها بیش از پیش حائز اهمیت میباشبد چرا که ابهامات ایجاد شده در راسنای چرایی و چگونگی بهبود و گسترش بازار محصبوات را برطرف خواهد کرد در این مقاله با بررسی مطالعات مرتبط به معرفی شیوه های تبلیغاتی مورد استفاده در صنعت بازرگانی داخل میپردازیم