چکیده:
هدف از اين پژوهش ايجاد مدلی جامع است كه عواملی مانند رضايت از يک برند، اعتماد به يک برند و دلبستگی به يک برند را بررسی كرده و نشان میدهد كه چگونه اين عوامل در خريدهای كنونی و خريدهايی كه در آينده انجام میگیرند تاثیرگذار است. اين محققین برای تست اهمیت مدل كلی و مسیرهای خاص، از روش مدلسازی رابطه ای ساختاری استفاده كرده اند . يافته ها نشان میدهد كه میزان رضايت از يک برند بطور مستقیم بر اعتماد به آن برند و خريدهای كنونی و بطور غیرمستقیم بر دلبستگی به آن برند تاثیرگذار است. در اين تحقیق تاثیرات بازخوردی مورد بررسی قرار نگرفته، تنها موارد مربوط به مصرف كننده گنجانده شده است و خبری از عوامل و متغیرهای فردی نیست. محققین توصیه میکنند كه كارورزان از اقداماتی كه در مورد بهبود روابط برند میباشند استفاده كنند و برای جلب رضايت مشتريان از برند و دلبستگی به آن ،ابتکارات فنی و راهبردی به خرج دهند.اين پژوهش يک تحقیق چند الگويی و اولین در نوع خود است كه شامل دو جنبه جداگانه در خصوص برند در يک مدل جامع ساده است كه برای محققین و مديران كاربرد دارد.