چکیده:
در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر فرهنگ تیمی بر نوآوری خدمات با نقش میانجی تقسیم دانش در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران پرداخته شد. جامعه آماری این تحقیق را کارکنان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران میباشد. در این تحقیق برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده میشود که حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان به تعداد نمونه 357 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. پژوهش حاضر ازنظر هدف در حیطه تحقیقات کاربردی است و ازنظر ماهیت و روش توصیفی-پیمایشی است. ابزار گردآوری اطلاعات این تحقیق پرسشنامه میباشد، پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بالاتر از 0.7 محاسبه شد. پرسشنامه از روایی و اعتبار تائید شده برخوردار است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون مدل معادلات ساختاری و نرمافزار Pls استفاده شده است. نتایج تجزیه و تحلیل دادهها تاثیر فرهنگ تیمی بر نوآوری خدمات با نقش میانجی تقسیم دانش در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مورد تائید قرار داد.
خلاصه ماشینی:
نتايج تجزیه و تحلیل دادهها تأثیر فرهنگ تیمی بر نوآوری خدمات با نقش میانجی تقسیم دانش در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مورد تائید قرار داد.
براي بقا در چنین شرایط جدید و متغیري، استمرار و پایداري در مزیت رقابتی از طریق توسعه ظرفیت هاي فردي و سازمانی، ضرورت یافته است لذا در این تحقیق به بررسی تأثیر فرهنگ تیمی بر نوآوری خدمات با نقش میانجی تقسیم دانش در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران پرداخته میشود لذا سوال اصلی این تحقیق این است که آیا فرهنگ تیمی بر نوآوری خدمات با نقش میانجی تقسیم دانش در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تأثیر دارد؟ پیشینه تحقیقات انجام شده: -طالع پسند (1395) پژوهشی با عنوان "آزمون مدل ساختاری فرهنگ سازمانی و فرایند مدیریت دانش با عملکرد سازمانی: نقش میانجی نوآوری سازمانی" انجام دادهاند.
نتایج این تحقیق نشان داد که یادگیری سازمانی می تواند بهعنوان یک متغیر واسطه ای بین مدیریت دانش و نوآوری سازمانی نقش آفرینی کند.
نتایج این پژوهش که با روش رگرسیون SUR انجام شده است، نشان می دهد رفتار اشتراک دانش بر روی نوآوری اثر مثبت دارد؛ اشتراک گذاری بهترین شیوه ها و اشتراک گذاری اشتباهات محرک نوآوری است و درک افراد از سرمایه اجتماعی، رابطه ميان رفتار اشتراک دانش و رفتار نوآورانه را ت Hussain& Konar Molose, & Ezeuduji Mu ra, & Lettieri فرضیات تحقیق: فرضیه اصلی فرهنگ تیمی بر نوآوری خدمات با نقش میانجی تقسیم دانش تأثیر معنی داری دارد.