چکیده:
هدف کلی این تحقیق شناسایی فرصتهای ناشی از پاندمی کوئید-19 در حورة ورزش بوده است. این تحقیق یک مطالعة کیفیِ اکتشافی بوده است که با استفاده از روش تحلیل تماتیک انجام گرفت. جامعة آماری پژوهش شامل خبرگان حوزه مدیریت ورزش و آیندهپژوهی بوده و با توجه به ماهیت پژوهش تعداد 12 نفر به عنوان نمونة آماری و به صورت گلوله برفی تا رسیدن به مرحله اشباع نظری مورد مصاحبه قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده در فرایند تحقیق، مصاحبه نیمه ساختارمند بود. تحلیل تماتیک دادهها با روش برون و کلارک (2006) منجر به استخراج 76 کد، 12 تمِ فرعی و شش تمِ اصلی شد. یافتهها نشان داد که "آموزش الکترونیک"، "ورزش مجازی"، "فرهنگ جدید"، "مسئولیت اجتماعی"، "علم، فنّاوری و نوآوری"، و "کارآفرینی نوین" از جمله فرصتهایی میباشند که به واسطة پاندمی کوئید-19 در فراروی حوزة ورزش قرار گرفتهاند. با توجه به یافتههای تحقیق، علیرغم چالشهایی که شیوع کوئید-19 برای عرصه ورزش ایجاد کرده است، میتوان از فرصتهای موجود جهت تقویت و توسعة برخی از جنبههای ورزش بهره برد و از این طریق با بخشی از تهدیدات و چالشهای حاصل از کرونا مقابله کرد.
The purpose of this study was to identify the opportunities arising from the COVID-19 pandemic in sport context. This research has been a qualitative exploratory study that has been done using a thematic analysis method. The statistical population of the study included experts in the field of sports management and futurology, and according to the nature of the research, 12 experts were interviewed as a statistical sample through snowball sampling until reaching the theoretical saturation. The tool used in the research was a semi-structured interview. The thematic analysis of the data by Braun and Clarke’s (2006) method led to the extraction of 76 codes, 12 sub-themes and six main themes. The findings showed that "E-learning", "Virtual Sports", "New Culture", "Social Responsibility", "Science, Technology and Innovation", and "New Entrepreneurship" are among the explored opportunities that have been introduced to the sports field due to the COVID-19 pandemic. According to the research findings, despite the challenges posed by the prevalence of COVID-19 for the field of sports, it is possible to take advantage of the existing opportunities to strengthen and develop some aspects of sports, and thus cope with some of the threats and challenges posed by Corona.
خلاصه ماشینی:
Baggish, Drezner, Kim, Martinez & Prutkin 2.
0 International Public License گرايش به پياده روي ، گرايش به دوچرخه سواري ، گرايش به کوه - گرايش به ورزش هاي نوردي ، گرايش به اسکيت ، گرايش به يوگا، ترجيح دادن بازي هاي انفرادي انفرادي ، علاقه مندي به يادگيري ورزش هاي انفرادي (Tendency to Individual Sports) ورزش با خانواده ، استفاده از محيط خانه براي ورزش ، بازي با فرهنگ بازي و ورزش در فرهنگ جديد (New Culture) فرزندان ، جنب وجوش فرزندان با بازي هاي جديد، خلاقيت در خانه (Culture of in-Home انجام دادن بازي ها خانگي ، احياي بازي هاي قديمي در خانه Games and Sport) افزايش داوطلبان براي ارائة مشاوره هاي ورزشي ، ظهور جنبش - هاي داوطلبان مجازي ، افزايش کمکهاي نقدي و غيرنقدي فعاليت هاي داوطلبانه داوطلبانه ، آموزش داوطلبانه ، راه اندازي وب سايت با رويکرد (Voluntary Activities) داوطلبي ، ملحق شدن افراد به گروه هاي داوطلبي مسئوليت اجتماعي ترويج آموزش هاي رايگان ، دسترسي به منابع علمي رايگان ، Resp(Soonsciibaillity) دسترسي آزاد به وب سايت ها، ارائة خدمات ورزشي رايگان ، فعاليت هاي خيرخواهانه شکل گيري انجمن ها براي کمک به آسيب ديدگان پاندمي در (Charitable Activities) ورزش ، بخشش اجاره بهاي اماکن ، کاهش اجاره بها در اماکن يادگيري از تجربة بحران ، کاوش علمي در حل چالش ها، فرصت هاي علمي - پژوهشي پژوهش هاي مرتبط با بحران ، دستاوردهاي علمي و پژوهشي ، برگزاري وبينارها، مناظره هاي علمي SciOepnptiofritcu-nRietiseesa(rch) علم ، نوآوري و ارتقاي تکنولوژي در ورزش ، خلاقيت در استفاده از اماکن ، فنّاوري نوآوري در توليد کالا، خلاقيت در ارائة خدمات ، ارتقاي ايمني خلق تجهيزات نوين (Science, Innovation, and (Inventing Modern اماکن با تجهيزات جديد، ارتقاي بهداشت اماکن با تجهيزات Equipment) Technology) جديد فروش اينترنتي ، ايجاد باشگاه هاي مجازي ، ظهور استارتاپها، توليد محتواي جديد، برنامه نويسي ، توليد اپليکيشن ، فعاليت هاي ابزار نوين کارآفريني (Modern مشاوره اي کارآفريني ، برنامه هاي پشتيباني اينترنتي ، بازاريابي (Entrepreneurship Tools اينترنتي ، فروش اينترنتي ، طراحي وب کارآفريني نوين ظهور مشتريان جديد، ظهور فرصت هاي شغلي جديد، ايجاد (Modern محيط نوين کارآفريني (Entrepreneurship تقاضاهاي جديد، کاهش هزينه ها، خلاقيت در ايجاد بازار، (Modern نوآوري در ارائة خدمات به مشتريان ، ظهور اشتغال خانوادگي ، Entrepreneurship توسعة مشاغل خانگي ، رسانه هاي اجتماعي ، گردشگري مجازي Environment) يکي از اهداف اصلي مطالعات استقرايي ، خلاصه کردن يافته هاي پژوهش در قالب يک مدل گرافيکي بر مبناي داده هاي خام است (توماس ، ۲۰۰۳).
Bacq, Geoghegan, Josefy, Stevenson & Williams 2.