چکیده:
هدف اصلی این پژوهش فراترکیب علامتدهی از طریق استراتژی معرفی محصول است. پژوهش حاضر
از نظر هدف، توسعهای، از نظر ماهیت دادهها کیفی و از منظر گردآوری دادهها اسنادی - فراترکیب است.
بر اساس 52 مقاله انتخاب شده از پایگاه دادههای علمی معتبر، فرآیند استخراج اطلاعات از نتایج و
تحلیلهای این مقاله ها انجام شد که بعد از ارزیابی تک تک آنها با استفاده از برنامه مهارتهای ارزیابی
حیاتی(CASP)،28 مقاله مورد تایید نهایی قرار گرفته و با بررسی پیشینه ها و مدلهای مقالات تایید
شده، طراحی مدل مفهومی جدید انجام شد. تئوری علامت دهی به ارسال علامت از ناحیه اطلاعات
خصوصی شرکت به مخاطب و ایجاد تقارن اطلاعاتی میپردازد. شرکت برای علامتدهی از آمیخته
علامتدهی مخصوص به خود استفاده میکند که در این تحقیق، هدف بررسی علامتدهی با استفاده از
آمیخته علامت دهی با تمرکز بر استراتژی معرفی محصول جدید است. استراتژی معرفی محصول جدید
شامل مولفه هایی برای معرفی محصول جدید برای اولین بار به بازار است که میتواند به مخاطبان
مختلف علامتدهی کند. بر اساس نتایج بهدست آمده آمیخته علامتدهی با تمرکز بر استراتژی معرفی
محصول جدید شامل مولفه های اطلاعات مستقیم منتشر شده توسط شرکت، استراتژیهای بازار -
محصول و تاکتیکهای معرفی محصول جدید است که میتواند علامتهای کیفیت و علامتهای بازار را
که هریک شامل زیر علامتهایی است را به مخاطبان که عموما مشتری و رقیب است، ارسال کند.
The main purpose of this research is the meta-synthesis of Signaling through a new product launch strategy. The present study is developmental in terms of purpose, qualitative in terms of data nature, and in terms of data collection is documentary meta-synthesis. The Critical Assessment Skills Program (CASP), can be used to evaluate articles. The process of extracting information from the results and analysis of these articles was performed Based on 46 selected articles from valid scientific databases. After evaluating each of them, 25 articles were finally Approved and Screened. Then a new conceptual model is obtained from examining the backgrounds and models of approved articles. Based on signaling theory, a company sends a signal from the companychr('39')s private information area to the audience and creates information symmetry. A company can use its own signaling mix for signaling; in this research, the main purpose is using signaling mix which is focusing on a new product lunch strategy. Based on the results, the new product lunch strategy includes market and product strategies, lunch tactics and information published by the company all can be the components of a signaling mix. This kind of signaling mix can send quality signals and market signals, that are generally addressed to competitors and customers.
خلاصه ماشینی:
در نهایت می توان از تحقیقات صورت گرفته این گونه نتیجه گرفت که ابزارها و رسانه های مختلفی برای علامت دهی مخصوصاً علامت دهی کیفیت وجود دارد ولی نکته مهم این است که در آن ها باید حد آستانه ای و شرایط اجرایی برای علامت دهی مؤثر برنامه ریزی و رعایت شود؛ مانند: شدت ، اندازه ، زمان بندی و تناوب تبلیغات ، گستره ، طول ، نحوه انجام و ضمانت اجرایی در گارانتی ها، توجه به نوع و گروه محصول و حساسیت قیمتی مشتری، قیمت کالاهای رقیب و زمان بندی در قیمت گذاری مخصوصاً قیمت گذاری اولیه ، توجه به نام برند، سرمایه گذاری بر برند و توسعه پرتفوی برند، توجه به حاکمیت شرکتی، ترکیب هیأت مدیره ، سیستم تملک شرکت ، میزان و قیمت عرضه های عمومی اولیه ، استراتژی قیمت گذاری [١]، توجه به نیاز مشتری در طراحی خدمت [٢] و غیره .
شرکت برای ارسال این دو دسته کلی از علامت ها از آمیخته علامت دهی لانچ محور مخصوص به خود استفاده می کند که شامل : افشای اطلاعات به صورت مستقیم ، استراتژی های بازار و محصول جدید و مؤلفه های تاکتیکال معرفی محصول جدید است .
The impact of new product launch strategies on competitive reaction in industrial markets.
Competitive reaction to the introduction of a new product: an exploratory market signalling study.
New product preannouncing behavior: A market signaling study.