چکیده:
هدف این تحقیق بررسی تاثیر بعد دانش و تجربه سرمایه انسانی بر ارزش ویژه برند در ایران خودرو است . .دراین تحقیق تاثیر بعد دانش ، بعد تجربه بر ارزش ویژه برند شرکت ایران خودرو مورد بررسی قرار گرفت .جامعه آماری این تحقیق شرکت ایران خودرو بوده است .که بر اساس جدول مورگان ۱۵۰ نفر از مدیران و کارکنان از روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب گردید .این تحقیق کاربردی است و برای بررسی این ارتباط از روش توصیفی پیمایشی استفاده میشود .اطلاعات موردنیاز با استفاده از پرسشنامه جمع آوری میگردد .فرضیه های تحقیق با استفاده از نرم افزار SPSS مورد آزمون قرار گرفت . .نتایج تحقیق نشان داد بعد دانش و تجربه سرمایه انسانی بر ارزش ویژه برند تاثیر دارد..
خلاصه ماشینی:
. دراين تحقيق تاثير بعد دانش ، بعد تجربه بر ارزش ويژه برند شرکت ايران خودرو مورد بررسي قرار گرفت .
. نتايج تحقيق نشان داد بعد دانش و تجربه سرمايه انساني بر ارزش ويژه برند تاثير دارد..
بنابراين در اين تحقيق به بررسي تاثير بعد تجربه و دانش سرمايه انساني بر ارزش ويژه برند از ديد مشتري در ايران خودرو کرج پرداخته مي شود.
يافته هاي اين تحقيق نشان مي دهد که رابطه مثبت بين سرمايه فکري ، نوآوري و استراتژي سازماني و عملکرد شرکت وجود دارد[١٩].
فرضيه هاي تحقيق فرضيه اصلي بعد سرمايه انساني بر ارزش ويژه برند در شرکت ايران خودرو کرج تاثير دارد.
فرضيه هاي فرعي بعد دانش از سرمايه انساني بر ارزش ويژه برند در شرکت ايران خودرو کرج تاثير دارد.
بعد تجربه از سرمايه انساني بر ارزش ويژه برند در شرکت ايران خودرو کرج تاثير دارد.
روش تحقيق از آن جا که هدف پژوهش حاضر، بررسي تاثير بعد تجربه و دانش سرمايه انساني بر ارزش ويژه برند در ايران خودرو کرج است .
دانش از سرمايه انساني بر ارزش ويژه برند در شرکت ايران خودرو کرج تاثير دارد و فرضيه فرعي اول تاييد مي گردد.
تجربه از سرمايه انساني بر ارزش ويژه برند در شرکت ايران خودرو کرج تاثير دارد و فرضيه فرعي دوم تاييد مي گردد.
هدف از تحقيق بررسي تاثير سرمايه انساني بر ارزش ويژه برند در ايران خودرو کرج بوده است .
The Relationship between Intellectual Capital and Brand Equity, Management and Labour Studies, August 2014; vol.
Conceptualizing, measuring and managing customer-based brand equity.