چکیده:
امروزه معنویت سازمانی به یکی از نیازهای مهم برای موفقیت سازمان ها تبدیل شده است . معنویت در
سازمان نیروی دوگانه ای است که می تواند فرد و سازمان را توام با یکدیگر به نتایج دلخواه برساند. بنابراین
لازمه داشتن کارکنانی که به اهداف و منافع سازمان متعهدانه بها دهند، تقویت مولفه هایی نظیر معنویت و
ارزش های سازمانی است . ارزش های سازمانی به عنوان اصول اساسی حاکم بر سازمان برای افراد درون
سازمان ارزش ذاتی دارد و بیانگر باورهای کلی است که رفتار افراد را در همه شرایط تحت تاثیر قرار
میدهند. بر این اساس اگر سازمانی خواهان پیشرفت باشد باید به گذشته برگردد و ارزش های خود را
مجددا کشف کند. این موضوع به بنیان های اخلاقی وابسته بوده و با روحیات شخصی کنترل میشود. این
اعتقاد که ترویج اصول اخلاقی و تقویت فرهنگ معنی موجب ایجاد مزیت های راهبردی برای سازمان می
گردد روز به روز عمیق تر میشود. لذا لازم است مدیران سازمان ها در راستای ایجاد معنویت و دستیابی به
ارزش های سازمانی از طریق آن برنامه ریزی های لازم را انجام داده و ساز و کارهای مناسب را فراهم
سازند. بنابراین هدف اصلی این تحقیق آن است که به بررسی نقش معنویت سازمانی بر ارزش های سازمانی
بپردازد. به عبارت دیگر این تحقیق سعی دارد که بر نقش بی بدیل مبانی دینی و ارزش های غنی اسلامی
در توسعه معنویت سازمانی تمرکز نموده و آثار آن را بر ارتقای ارزش های سازمانی مورد مطالعه قرار دهد.
خلاصه ماشینی:
com چکيده اين تحقيق به شناسايي عوامل تاثيرگذار بر خرده فروشي آنلاين در کانال هاي الکترونيکي فروشگاه هاي زنجيره اي شهروند پرداخته است .
صفري و اعظمي (١٣٩٨) در تحقيقي با عنوان «بررسي رابطه بين مولفه هاي موثر بر خرده فروشي آنلاين بر تمايل خريد در شبکه هاي اجتماعي » نشان دادند اين پژوهش از نظر نحوه گردآوري داده ها از نوع توصيفي پيمايشي از شاخه ميداني است و از نظر هدف کاربردي است .
204 سوالات پژوهش مصرف کنندگان (در حال حاضر) از چه نوع دستگاه هايي براي خريد آنلاين استفاده مي کنند و آيا مي توان اين دستگاه ها را از نظر مصرف کننده در کانال هاي الکترونيکي متنوع دسته بندي کرد؟ ٢.
عوامل تاثيرگذار بر خرده فروشي آنلاين در کانال هاي الکترونيکي فروشگاه هاي زنجيره اي شهروند کدامند؟ روش پژوهش پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردي و به لحاظ نوع پژوهش يک مطالعه توصيفي- پيمايشي ميباشد.
سوال سوم تحقيق ، بيان نموده که عوامل تاثيرگذار بر خرده فروشي آنلاين در کانال هاي الکترونيکي فروشگاه هاي زنجيره اي شهروند کدامند؟، در پاسخ به اين سوال با توجه به نتايج جدول ٤، از پاسخ هاي مشتريان فروشگاه هاي زنجيره اي ٤ مولفه کاربردي استخراج شد که هر ٤ مولفه خود به زيرمجموعه هايي تقسيم شده اند: ١.
Online retailing across e-channels and e-channel touch points: Empirical studies of consumer behavior in the multichannel e-commerce environment, Journal of Business Research, https://doi.