چکیده:
زمینه:پاسخگوییانتظاریاست که افرادازسازمانها دارند وآن را به عنوان ابزاری برای کنترل قدرت و بهتر انجام شده کارها میدانند، چراکه اگر سازمانها پاسخگو نباشند، فساد و استبداد در سازمان حاکم خواهد شد.هدف: بررسی تاثیر نقش پاسخگویی سازمانی، مشتری گرایی و استراتژی نو آوری بر سیستم اطلاعاتی بازاریابی در شرکت های خدمت محور.روش:از لحاظ هدف کاربردی بود.ابزار جمع آوری داده ؛ پرسشنامه و جامعهی آماری با روش نمونه گیری تصادفی ساده برآورد شد.یافته ها:نتایج حاصل از آزمون فرضیات نشان داد که متغیرهای پاسخگویی سازمانی، نوآوری در محصولات و خدمات شرکت و مشتری مداری بر متغیر سیستم اطلاعاتی بازاریابی تأثیر معنادار و مثبتی دارد که پاسخگویی سازمانی تاثیر بیشتری بر سیستم اطلاعاتی بازاریابی دارد.نتیجه گیری:تأثیر معنادار متغیر پاسخگویی سازمانی باعث میشود مجریان، مسئولیت آنچه را که انجام میدهند و خدماتی را که ارایه میدهند بر عهده گرفته، کیفیت کار خود را تضمین نمایند و همواره در پی بهبودکارکردهاومأموریتهای خویش باشند.کلمات کلیدی: پاسخگویی سازمانی،مشتریگرایی،استراتژی نو آوری،سیستم اطلاعاتی بازاریابی .
AbstractBackground: Accountability is what people expect from organizations and it is seen as a tool to control power and get things done betterObjective: To investigate the effect of the role of organizational accountability, customer orientation and innovation strategy on marketing information system in service-oriented companies Method: Present study is practical and has descriptive-correlational nature.data collection tools;Survey analysis was conducted in this study Results: The results of hypothesis testing showed that the variables of organizational accountability, innovation in products and services of the company and customer orientation have a significant and positive effect on the variable of marketing information system Conclusion:The significant impact of organizational accountability variable makes executives take responsibility for what they do and the services they provide, ensure the quality of their work, and always seek to improve their functions, missions and work.Keywords: Organizational Accountability, Customer Orientation, Innovation Strategy, Marketing Information System .
خلاصه ماشینی:
تأثير نقش پاسخگويي سازماني، مشتريگرايي و استراتژي نوآوري بر سيستم اطلاعاتي بازاريابي در شرکت هاي خدمت محور 1 عطيه خجسته خسرو تاريخ دريافت مقاله : ١٤٠٠/٠٦/١٣ تاريخ پذيرش مقاله : ١٤٠٠/١٠/٢٣ احسانه نژادمحمد نامقي ٢ 3 نصرت اله شادنوش چکيده زمينه : پاسخگوييانتظاري است که افراد از سازمان ها دارند و آن را به عنوان ابزاري براي کنترل قدرت و بهتر انجام شده کارها مي دانند، چراکه اگر سازمان ها پاسخگو نباشند، فساد و استبداد در سازمان حاکم خواهد شد.
ازآنجاييکه هدف اصلي بسياري از تلاش هاي بازاريابي ارائه پاسخي به نيازهاي مشتريان و توسعه و بهبود روابط با مشتريان مي باشد؛ لذا يک سيستم اطلاعاتي بازاريابي بايد علاوه بر آن که به عنوان مرکزي براي ذخيره سازي تمام اطلاعات وابسته و مرتبط با مشتريان شرکت را داشته باشد بايد بتواند پاسخگوي نيازهاي شرکت براي برآورده ساختن خواسته هاي مشتريان باشد و مسئوليت شرکت را در قبال مشتريان داخلي و خارجي به نحو احسن انجام دهد هرچه از مديريت کلاسيک به سمت مديريت روابط انساني حرکت کنيم ، اهميت نيروي انساني جلوه گر شده و در صورت ادامه اين حرکت ، به طوريکه به ترتيب به سمت مديريت دولتي نوين نزديک شويم ، چيزي که بيشتر از همه اهميت آن نمايانگر مي شود، عوامل محيطي و استراتژيک است و مهم ترين عوامل محيطي که علت وجودي سازمان ها را نيز تشکيل مي دهد، همان مردم و ارباب رجوع است .
109 يادداشت ها: 1 Morel & Boly 2 Tidd & Bessant 3 Khalil 4 Koc 5 Peter Druker 6 Tushman 7 Kotler 8 Mei-Ling Wang 9 Thomas 110