چکیده:
برند یک نام، اصطلاح، طرح، سمبل، یا ترکیبی از این موارد است که سبب شناسایی محصولات یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و سپس ایجاد تمایز از سایر رقبا می شود. در اغلب سازمان ها خرید مجدد محصول، رضایت مشتری و در نهایت برند شدن به مهم ترین نگرانی تبدیل شده است، چرا که موفقیت در برند شدن سبب می شود که شرکتها با فرصت بکارگیری شایستگی هایشان روبه رو شوند و با ایجاد تفاوت در ساختار سازمانی به صورتی تضمین شده در ذهن مشتری باقی بمانند. هدف از این تحقیق بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر خرید مجدد خرما با نقش میانجی رضایت مشتری در استان خوزستان است. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی و همچنین موردی است که در سال 1400 در مورد خرمای استان خوزستان انجام شد. برای انجام تحقیق یک نمونه 210 نفری از کارمندان، تجار، کشاورزان و مشتریان خرمای استان خوزستان انتخاب شدند. در این تحقیق 3 فرضیه تنظیم شد. برای بررسی فرضیه های تحقیق از پرسشنامه طیف 5 گزینه ای لیکرت استفاده شد. بعد از تکمیل تحقیق و انجام آزمون های آماری توصیفی و استنباطی رگرسیون چندگانه خطی فرضیه های تحقیق تایید شدند. نتایج نشان داد که ارزش ویژه برند بر خرید مجدد خرما با نقش میانجی رضایت مشتری تاثیر معنادار مثبتی دارد.
خلاصه ماشینی:
فصلنامه پژوهش در حسابداري و علوم اقتصادي سال پنجم ، شماره ٤ (پياپي ١٨)، پاييز ١٤٠٠ بررسي تاثير ارزش ويژه برند بر خريد مجدد خرما با نقش ميانجي رضايت مشتري در استان خوزستان تاريخ دريافت : ١٤٠٠/٠٦/١١ فتانه ياراحمدي ١، سحر رمضاني بوشهري ٢ تاريخ پذيرش : ١٤٠٠/٠٧/٢٤ کد مقاله : ٨٩٨٣٧ چکـيده برند يک نام ، اصطلاح ، طرح ، سمبل ، يا ترکيبي از اين موارد است که سبب شناسايي محصولات يا خدمات يک فروشنده يا گروهي از فروشندگان و سپس ايجاد تمايز از ساير رقبا مي شود.
هدف از اين تحقيق بررسي تاثير ارزش ويژه برند بر خريد مجدد خرما با نقش ميانجي رضايت مشتري در استان خوزستان است .
برندسازي گرچه در دهه اخير يکي از مهم ترين اولويت هاي تحقيقاتي در حوزه مديريت بازاريابي بوده است ، اما به عوامل موثر بر خريد مجدد محصول و ارزش ويژه برند با در نظر گرفتن رضايت مشتري در کشور توجه شايسته اي نشده است (عزيزي و همکاران ،١٣٩١).
در اين تحقيق تاثير ارزش ويژه برند بر خريد مجدد محصول خرما در استان خوزستان با در نظر گرفتن نقش ميانجي رضايت مشتري مورد بررسي قرار خواهد گرفت .
مدل به صورت زير است : رضايت مشتري = ١/٥٣ + ٠/٥٠ (ارزش ويژه برند) فرضيه اصلي سوم : رضايت مشتريان بر خريد مجدد محصول خرماي استان خوزستان تاثير معناداري دارد.
The purpose of this research is survey of impact of brand equity on Repurchase of dates with the mediating role of customer satisfaction in Khuzestan Province.