چکیده:
هدف
این مطالعه با تکیه بر نظریه اقتضایی و تیوری پیکربندی، تاثیر عملکرد همسویی استراتژیک سهگانه را در بین استراتژیهای کسبوکار، فناوری اطلاعات و بازاریابی بررسی میکند و به طور همزمان جهتگیری استراتژیک شرکتها را در نظر میگیرد.
روش
پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری سطوح مدیریت و کارشناسان شرکتهای دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز که حجم نمونه 146 نفر از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تایید شده موردسنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفادهشده است.
یافته ها
جهتگیری استراتژیک تجاری، فناوری اطلاعات و بازاریابی بر همسویی استراتژیک تاثیر، مثبت و معنی داری میگذارد. و همچنین همسویی استراتژیک بر عملکرد شرکت مثبت و معنی داری میگذارد.
نتیجه گیری
این تحقیق به ادبیات همسویی استراتژیک و درک مدیران از نحوه همسوسازی استراتژیهای تجاری، فناوری اطلاعات و بازاریابی برای بهبود عملکرد شرکت کمک میکند.
خلاصه ماشینی:
تأثير همسويي استراتژي هاي کسب و کار، فناوري اطلاعات و بازاريابي بر عملکرد عملياتي شرکت قدير جبارزاده ١ ، منوچهر نيکنام 2 ١ دانشجوي کارشناسي ارشد مديريت بازرگاني دانشگاه دانش البرز (نويسنده مسئول ) ٢ دانشيار مديريت بازرگاني موسسه آموزش عالي غزالي چکيده هدف : اين مطالعه با تکيه بر نظريه اقتضايي و تئوري پيکربندي ، تأثير عملکرد همسويي استراتژيک سه گانه را در بين استراتژي هاي کسب وکار، فناوري اطلاعات و بازاريابي بررسي مي کند و به طور همزمان جهت گيري استراتژيک شرکت ها را در نظر مي گيرد.
نتيجه گيري: اين تحقيق به ادبيات همسويي استراتژيک و درک مديران از نحوه همسوسازي استراتژي هاي تجاري ، فناوري اطلاعات و بازاريابي براي بهبود عملکرد شرکت کمک مي کند.
Johnson et al) به نظر مي رسد هيچ تحقيقي تأثير همسويي استراتژيک سه گانه در بين استراتژي هاي تجارت ، فناوري اطلاعات و بازاريابي را بر عملکرد تجاري بررسي نکرده است .
با تجزيه وتحليل و بررسي انواع مدل هاي ارائه شده در حوزه مباني نظري تحقيق ،-Al (٢٠٢٠),Surmi, Caoa and Duanدليل جامعيت و دربرداشتن کليه متغيرهاي تحقيق و نزديکي به اهداف اصلي تحقيق [تاثير گذاري جهت گيري استراتژيک تجاري ، فناوري اطلاعات و بازاريابي بر عملکرد شرکت با در نظر گرفتن نقش ميانجيگري همسويي استراتژيک از مقاله نامبردگان اقتباس گرديد است .
بحث و نتيجه گيري اين تحقيق تاثير جهت گيري استراتژيک تجاري ، فناوري اطلاعات و بازاريابي بر عملکرد شرکت با در نظر گرفتن نقش ميانجي همسويي استراتژيک بررسي مي کند.