چکیده:
یکی از مشکلات شایع در مدارس ابتدایی بدخطی دانش آموزان است .براساس این جمله هدف از این مطالعه برطرف کردن
مشکل بدخطی دانش آموزان دوره ابتدایی کلاس دوم و دانش آموز ) ع – م ( می باشد.
روش تحقیق این پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی کاربردی – حال نگر است که به روش اقدام پژوهی موردی انجام شده است
. جامعه ما تمام دانش آموزان ابتدائی پایه دوم که یک دانش آموز به نام )ع – م ( از مدرسه بشارت شهرستان آوج استان
قزوین انتخاب شده است .و خرده فعالیت ها را براس منابع و مستندات در نظر گرفتیم و براساس آن این راه حل ها را اجرا
کردیم و با ثبت وقایع و مشاهده تمام دیده ها و شنیده ها سعی کردیم براساس مقایسه با تحقیقات پیشین بحث و بررسی
کنیم.
نتایج این تحقیق با اقداماتی که صورت گرفت از جمله مشاهده عینی و دعوت از اولیاء و استفاده از رسم الخط تحریری و
مشخص کردن اندازه ی تقریبی کلمات ، پس از 5 ماه فعالیت و پیگیری مستمر دانش آموز توانست بر روی خط زمینه بنویسد
نتایج این تحقیق نشان می دهد که دانش آموز با دیدن نوشته های خوانا و مرتب خود اظهار تمایل بیشتری به ادامه نوشتن
می داد. و کنترل بیشتری روی نوشته های خود و تناسب کلمات پیدا کردو به نوشتن در موقعیت های مختلف علاقه نشان
می دهد .نوشته های او تحسین دوستان و خانواده اش را نیز بر انگیخته است و سعی می کند هنگام نوشتن تناسب اندازه ی
کلمات را رعایت می کند. .