چکیده:
. هرچند بيشتتر دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگيری در زمينه ی ریايتياق قوی به ن ر می رستند، اما مرداری
از آنها نيز مشتلاتق ددی دراین زمينه دارند. نارستایی در مساست ه، ناتوانی شتدید در یادگيری و به کارگيری ریايتياق
معمولا با اختتل عمللارد عضوی همراه است.
2 . دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگيری ریايی مملان است ویژگی های خاص مانند اختتل درك روابط فضایی،
مشتلاتق بينایی- حرکتی و بينایی- ادراکی، درك يتعي از توتویر بدنی خود و عدت تشت يه دهت و زمان از خود
نشتان دهند. مشتلاتق زبان شتياهی ومشتلاتق خواندن نيز مملان استت بر یادگيری ریايتياق تثيير بگاارد. يتع
حاف ه و ايطراب ریايی یلای دیگر از ویژگی های افراد دچار ناتوانی ریايياق است.
4 . پيشتنهاد می شتود ریايتياق درسته مرحله ی عينی، توتویری و انتزاعی تدری. شتود. آموزش مستتريو برمويتوعاتی
که باید تدری. شوند و توالی مراحل مورد نياز برای رسيدن به آن اهداف را تثکيد می نماید.
یادگيری راه ردهای آموزشتی می آموزد که چگونه یادگيری خود را در زمينه ی ریايتياق کنترل کنند و به آن دهت
بدهند. رویلارد حل مسئله برتيلاری تثکيد می ورزد که دانش آموزان نياز دارند تا راه حلهایی برای مسائل پيدا کنند.