چکیده:
عدم توجه به سنجش هوش هیجانی کارکنان، سبب عدم درک صحیح مدیران از اهمیت کاربرد آن در فروش خدمات بانکی شده است. عدم توجه کارکنان به این مهارت و توانایی شخصی نیز سبب عدم سازگاری با شرایط کاری و پاسخ کند به تغییرات محیطی و سازمانی و ضعف در ارتباط با مشتریان شده است. لذا پژوهش حاضر باهدف تعیین تأثیر هوش هیجانی برافزایش فروش انواع خدمات بانک کشاورزی شهرکرد انجام گردید. این پژوهش از نظر هدف تحقیق از نوع کاربردی و ازنظر شیوه جمعآوری دادهها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان بانک کشاورزی شهرستان شهرکرد است و 104 پرسشنامه بین جامعه آماری توزیع گردید. برای جمعآوری دادهها و اطلاعات مربوط به هوش هیجانی از پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی گلمن (2001) و برای جمعآوری دادهها و اطلاعات مربوط به افزایش فروش خدمات بانکی از پرسشنامه علی پناه (1396) استفاده شده است. روایی پرسشنامهها مورد تأیید قرار گرفت. ضریب پایایی هر دو پرسشنامه نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 837/0 و 763/0 برآورد گردید. برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار SPSS استفاده شده است. نتایج نشان داد که هوش هیجانی بر افزایش فروش انواع خدمات بانک کشاورزی تأثیر معناداری دارد.
The purpose of this study was to determine the effect of emotional intelligence on increasing sales of kashavarzi bank in Shahrekord. This research is a descriptive-correlational one in terms of purpose of the research and in terms of data collection. The statistical population of this study was the employees of Agricultural Bank of Shahrekord city. In this study, library studies were used to complete the theoretical foundations. To collect data and information on emotional intelligence, the standard questionnaire of emotional intelligence Goleman (2001) and to collect data and information on increasing sales of banking services was used questionnaire Ali Panah (1396) was used. The validity of the questionnaires was confirmed by the supervisor and several subject matter experts. The reliability coefficients of both questionnaires were estimated 0.837 and 0.763 respectively using Cronbach's alpha coefficient.In this study SPSS software was used for data analysis. The results showed that emotional intelligence had a significant effect on increasing sales of agricultural bank services (C.R ≥ 1.96 and P ≤ 0.05).