چکیده:
برهدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر زنگ ورزش بر روی سلامت روانی دانشآموزان مقطع ابتدایی که فرضیههای عنوان شده عبارتند از مقایسه سلامت روانی در بین دانشآموزان ورزشکار و غیرورزشکار و فرضیه دوم عبارتند از بررسی افزایش زنگ ورزش بر روی سلامت روانی دانشآموزان که جامعه مورد مطالعه عبارتند از دانشآموزان مقطع ابتدایی که 80 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده که انتخاب نمونهها بطور تصادفی بوده است و جهت آزمون فرضیهها از روش آماریtمتغییر مستقل و... استفاده گردیده که نتایج بدست آمده نشان میدهد که تاثیر افزایش زنگ ورزش در بالا رفتن سلامت روانی دانشآموزان میتواند تاثیر زیدی داشته باشد و همین طور بین دانشآموزان ورزشکار و غیر ورزشکار از لحاظ سلامت روانی تفاوت معنیداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
حسي که خيلي تجلي ميکند ميتواند زندگي رو به آرامش براي خود رقم بزند کودکان با توانايي حرف زدن متولد ميشوند اما اگر کسي حرف زدن را به آنها ياد ندهد آنها حف نخواهند زد همين متولد در ايجاد سلامت رواني هم ميتواند دخالت داشته باشد به طوري که اگر در محيط خانه و يا حتي مدرسه در ايجاد سلامت روحي و رواني براي کودکان قدم برنداشته حتما کودک دچار حالات رواني مانند اضطراب ، گوشه گيري موارد ديگر خواهد شد که قضاوت اخلاقي بر دلايل و برهايي استوار است که اين برهان ها را بر حسب ديدگاه ها هدف هايي که آنها را بر ميانگيزند به شش مرحله تقسيم کرده و آن گاه دوباره در سه سطح جاي داده است که به دليل رويدادهاي اجتماعي و پيامدهاي منحصر به فرد در دوران کودکي و دوره هاي بهراني براي فرزند و گاهي اوقات روابط نامناسب والدين با هم ديگر در جلوي چشم کودک باعث تحولاتي در روحيه کودک ميشود که گاه با تاوان سختي روبه روست .
پيدا کرده اند منظور از روان شناسي علاوه بر پيشرفت علمي و صنفي، بهبود بخشيدن به زندگي انسان نيز همت اين علاقه روز افزون روان شناسان به مسائل روزمره و علمي بشر، موجب شده است که دانش ما در افراد بويژه کساني که دچار مشکلات رواني هستند، به طور قابل ملاحظه اي افزايش يابد و به اين شکل که در سلامت روحي و رواني فرد چيزهاي متنوعي در زندگي ميتواند تاثير گذار باشد و حتي گذراندن اوقات فراغت همانطور که دوست داريد ميتواند باعث ايجاد سلامت رواني در فرد شود ايجاد راه ح هاي جديد در مدارس و به کار بردن ورزش در سلامت نوجوانان 526 ميتواند موثر باشد.