چکیده:
هدف: بررسی تاثیر همسویی بین استراتژی کسب و کار و پروژه جهت موفقیت پروژههای فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده است. روش: پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری سطوح مدیریت و کارشناسان شرکتهای دانش بنیان فناوری اطلاعات و ارتباطات در پارک فناوری دانشگاه تهران که حجم نمونه 140 نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تایید شده مورد سنجش قرار گرفته است. به منظور تجزیه وتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرم افزار24 SPSS و برای تجزیه وتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرم افزار PLS2 Smart3 استفاده شده است. یافتهها: موفقیت پروژه به طور مثبت تحت تاثیر استراتژی پروژه است و استراتژی کسب و کار تاثیری مثبت و معنی داری بر موفقیت پروژه نشان میدهد. نتیجهگیری: همسویی بین استراتژی کسب و کار و استراتژی پروژه به طور مثبت بر موفقیت پروژه تاثیر میگذارد.
خلاصه ماشینی:
جامعه آماری سطوح مدیریت و کارشناسان شرکت های دانش بنیان فناوری اطلاعات و ارتباطات در پارک فناوری دانشگاه تهران که حجم نمونه 140 نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرار گرفته است.
واژههاي كليدي: استراتژی پروژه، استراتژی کسب و کار، همسویی استراتژی ها، موفقیت پروژه مقدمه بر اساس تحقیقات قبلی، سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات و ارتباطات منجر به مزایای اقتصادی مانند بهره وری بالاتر، هزینه های کمتر، فرصت های جدید اقتصادی، ایجاد شغل، نوآوری و افزایش تجارت شده است.
بنابراین، اهمیت این تحقیق در آن است که سهم اصلی این مطالعه ارائه یک پشتیبانی تجربی برای مفهوم سازی رابطه بین استراتژی کسب و کار، استراتژی پروژه، همسویی بین استراتژی کسب و کار و پروژه و تأثیر آنها بر موفقیت پروژه در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
”هدف این مطالعه بررسی رابطه و همسویی بین استراتژی کسب و کار و پروژه و تأثیر آنها بر موفقیت پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
با تجزیه و تحلیل و بررسی انواع مدلهای ارائه شده در حوزه مبنانی نظری تحقیق مدل Al-Surmi, Caoa and Duan,(2020) به دلیل شمول و در برداشتن کلیه سازه های تحقیق و نزدیکی به هدف کلی تحقیق " تاثیر گذاری رویکرد استراتژیک تجاری ، فناوری اطلاعات و بازاریابی بر عملکرد شرکت با در نظر گرفتن نقش میانجیگری سه گانه همسان سازی استراتژیک " از تحقیق آنها بهره گرفته شده است.
“The impact of aligning business, IT, and marketing strategies on firm performance.