چکیده:
این پژوهش به منظور ارائه بینشی جدید در مورد چگونگی درک و توجه مصرفکنندگان به قیمتها و مسائل قیمتگذاری گردشگران انجام گرفته است. از الگوهای ردیابی چشم برای توضیح چگونگی فرآیندهای مغزی افراد هنگام مواجه با محرکهای بصری در تبلیغات بستههای گردشگری آژانسهای مسافرتی استفاده خواهد شد. پژوهش با هدف بررسی تأثیر قالب بندیهای تخفیف و مکان نمایش بر میزان توجه افراد به قیمت در محیط فروش شبکههای اجتماعی صورت پذیرفته است. متغیرهای تحقیق زمان اولین خیرهشدگی و تعداد دفعات خیرهشدگی به قیمت و مدت زمان بازدید و تعداد دفعات بازدید از ناحیه مورد توجه میباشند. نتایج حاصل از آزمایش نشان داد که قالببندی تخفیف بر تعداد دفعات خیرهشدگی، مدت زمان بازدید و تعداد دفعات بازدید از قیمت تأثیرگذار بوده، و ارائه تخفیف با قالب نقدی و هدیه توجه بیشتری در مخاطب برانگیخته است. همچنین مکان نمایش قیمت در بالای تصاویر سمت چپ نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
Eye tracking patterns will be used to explain how people's brain processes when faced with visual stimuli in travel agency advertising packages. The purpose of this study was to explore the effect of price points (discount formatting) and price visibility (Variable display location) on people's attention towards prices in social media campaigns. The research variables are the time to first fixation, fixation count at the price, visit duration, and visit count to the area of interest. The results of the experiment showed that discount formatting had an impact on fixation count, visit duration, and visit count on the price, and the presentation of discounts in the form of cash and gifts attracted more attention. Also the price displayed at the top left got more attention.
خلاصه ماشینی:
بررسی توجه مصرف کننده به قیمت در تبلیغات آژانس مسافرتی با استفاده از الگوهای ردیابی چشم / محسن نظری * دانشیار گروه مدیریت دانشگاه تهران ، تهران ، ایران / روزا هندیجانی استادیار گروه مدیریت ، دانشگاه تهران ، تهران ، ایران / زینب محمدی کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری ، دانشگاه تهران ، تهران ، ایران / سعیده اسماعیلی دانشجوی دکتری مدیریت گردشگری ، دانشگاه علامه طباطبائی ، تهران ، ایران چکیده این پژوهش با هدف بررسی تأثیر قالب بندی های تخفیف و مکان نمایش بر میزان توجه افراد به قیمت در محیط فروش شبکه های اجتماعی صورت پذیرفته است .
این پژوهش با بررسی متغیرهای قالب تخفیف قیمت و مکان نمایش قیمت به کمک ابزار ردیابی چشم بینش جدیدی در مورد چگونگی درک و توجه به قیمت ها توسط گردشگران در تصاویر تبلیغاتی آژانس های گردشگری در ایران ارائه داده است .
Presenting a brand personality marketing model to increase customer loyalty in tourism destinations (Case study: Kish Island), Journal of Research and Urban Planning, 11 (43), 223-240 [In Persian] Boz, H.
(2020), Measuring the Effectiveness of Mellat Bank and Ma Insurance Joint Printed Advertising Using Neuromarketing, Journal of Business Management, 12 (3), 679-701 [In Persian] Kaveh, A.
, Shahrivari, Sh, (2013), The Impact of Consumer Currency Perception on Price Sensitivity, New Marketing Research Journal, 3 (1), 119-138 [In Persian] Nazari, M.
An Eye-Tracking Study of Tourism Photo Stimuli: Image Characteristics and Ethnicity, Journal of Travel Research.