چکیده:
شکل گیری قراردادهای اجتماعی در چهره های رسمی و غیر رسمی، نشانه ای از تلاش افراد یک جامعه برای قرار دادن جامعه مدنی در مسیر توسعه می باشد.پس از تحلیل تحقیقات انجام شده در راستای ابعاد سنجش پاسخگویی اجتماعی (رفع ابهامات، مشارکت، ارزشیابی، خدمات مشتریان، خدمات مناسب و اجرای خدمات) به عنوان فاکتور های مشخص شده در راستای بهینه سازی مسیر توسعه شناسایی شده و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.در سال های اخیر یکی از مشکلات وارده بر کشور ایران، سقوط اقتصاد و کاهش رشد کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار های نوپا بوده است، چرا که خیلی از کارآفرین های حاضر در ایران فاکتور رسوخ در بازار و توسعه ی بازار را در نظر نگرفته و هدف اصلی راه اندازی کسب و کار را درآمدزایی قرار داده اند. هدف از این تحقیق بررسی مشخصات و تعیین یک چارچوب مناسب در رابطه با پاسخگویی اجتماعی سازمان های بخش دولتی ایران مبتنی بر روش توسعه ی بازار است. چرا که با بهینه سازی چارچوب پاسخگویی و اصلاح اشتباهات موجود در سازمان ها می توان، سیستم سازماندهی شده تری برای پاسخگویی داشت.
The formation of social contracts in formal and informal figures is a sign of the efforts of individuals in a society to put civil society on the path of development. Customer service, appropriate services and implementation of services have been identified and analyzed as identified factors in order to optimize the development path. In recent years, one of the problems in Iran is the collapse of the economy and reduced entrepreneurial growth. And it has been the start-up businesses, because many entrepreneurs in Iran have not considered the factor of market penetration and market development and have set the main goal of starting a business to generate income. The purpose of this study is to examine the characteristics and determine an appropriate framework for social accountability of Iranian public sector organizations based on market development methods. Because by optimizing the accountability framework and correcting the mistakes in organizations, we can have a more organized system for accountability.
خلاصه ماشینی:
هــدف از ایــن تحقیــق بررســی The purpose of this study is to examine the characteristics مشخصات و تعیین یک چارچوب مناسـب در رابطـه بـا پاسـخگویی and determine an appropriate framework for social اجتماعی سازمان های بخش دولتی ایران مبتنـی بـر روش توسـعه ی accountability of Iranian public sector organizations based بازار است .
این در حـالی اسـت کــه بررســی نتــایج پـژوهش هـای داخلی و خارجی بیانگر آن است کـه در ایـن پـژوهش هـا ترکیـب متنــوعی از موانع در ارتباط با نظام پاسخگویی مـورد بررسـی قـرار گرفتـه اسـت ابوالحسن فقیهی ١٣٨٠ نظام های پاسـخگویی در بخـش مقایسه نظام های پاسخگویی در پنج کشور مورد مطالعـه حکایـت از آن دارد دولتی: دیدگاهی تطبیقی که همه این جوامع ضرورت و اهمیت پاسخگویی بروکراسـی بـه نهـاد هـای سیاسی را پذیرفته اند و ساختار هایی برای پاسخگو کردن سازمان های اداری برپا داشته اند سید مهدی الوانی ، فرشـته ١٣٨٥ سازمان های غیر دولتی و چـالش در شـرایط ایـده آل ، شـفافیت ، زمامـداری، پاسـخگویی، مشـروعیت ، ارزیـابی قشقایی های پاسخگویی عملیات سازمانها، زمانی اتفاق می افتد که معیارسازی، نحوه ی اجـرای معیـار ها و پیگیری و کنترل بوسیله ارتباط متقابل و بحث و گفت و گو میـان گـروه های ذی نفع جهت حل مسائل و مشکلات صورت گیرد.