چکیده:
توسعه نظاممند گردشگری و استفاده از قابلیتهای بسیار این بخش برای بهبود وضعیت کنونی گردشگری کشور، مستلزم به کار گیری برنامهریزی گردشگری است، تا باتوجه به حساسیتهای موجود و ظریفت جامعه و نیازهای گردشگران بتوان از قابلیتهای این صنعت در جهت پیشرفت و توسعه جامعه استفاده کرد. هدف این پژوهش بررسی تاثیر دلبستگی مکان، تبلیغ مکان و انگیزه بر قصد بازدید با نقش تعدیلی قدرت تخیل درگردشگران مجتمع گردشگری سیاحتی علیصدر همدان میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از حیث جمعآوری دادهها پژوهشی توصیفی است. برای تجزیهوتحلیل از روش مدلیابی معادلات ساختاری با نرم افزار پی.ال.اس استفاده شده است. برای جمعآوری داده از ابزار پرسشنامه استفادهشده است. نتایج نشان داد که دلبستگی مکان، تبلیغ مکان و انگیزه بر قصد بازدید تاثیر معناداری دارند. و همچنین نتایج نشان داد قدرت تخیل بر تاثیر بین دلبستگی مکان ، تبلیغ مکان و انگیزه بر قصد بازدید تاثیر تعدیلگری معناداری دارد.
The systematic development of tourism and the use of many capabilities to improve the current tourism situation in the country requires the use of tourism planning, so that due to the existing sensitivity and subtlety of the community and the needs of tourists, the capabilities of this The industry used the development and development of society. The purpose of this study is to investigate the impact of location attachment, promote location and motivation on the intention to visit with the modest role of imagination in the Tourism Complex of Alisadr Tourism Complex in Hamadan. The present study is a descriptive research for the purpose of collecting data. The method of modeling structural equations with PSS software is used to analyze the analysis. The questionnaire tool has been used to collect data. The results showed that location attachment, location promotion and motivation had a significant impact on visiting intent. And the results also showed that the imagination on the impact of place attachment, the promotion of place and the motivation on the intention to visit had a significant effect.
خلاصه ماشینی:
بررسی تاثیر دلبستگی مکان ، تبلیغ مکان و انگیزه بر قصد بازدید با نقش تعدیلی قدرت تخیل (مورد مطالعه : گردشگران مجتمع گردشگری سیاحتی علیصدر همدان ) امیر مهدی صفی نیا کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت ، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران ، ایران تاریخ دریافت : ١٤٠١/٠٢/٠٤ تاریخ پذیرش : ١٤٠١/٠٣/٢٨ Investigating the Impact of Location Attachment, Promotion of Location and Motivation on Intention to Visit the Playing of Imagination (Study: Tourists of Alisadr Tourism Complex Hamadan) Amir Mehdi Safi Nia Master of Business Management, Faculty of Management, Economics and Accounting, Payam Noor University, Tehran, Iran Received: (24/05/2022) Accepted: (29/06/2022) چکیده توسعه نظام مند گردشگری و استفاده از قابلیت های بسیار این Abstract: بخش برای بهبود وضعیت کنونی گردشگری کشور، مستلزم به کار The systematic development of tourism and the گیری برنامه ریزی گردشگری است ، تا باتوجه به حساسیت های use of many capabilities to improve the current tourism situation in the country requires the use of موجود و ظریفت جامعه و نیازهای گردشگران بتوان از قابلیت های tourism planning, so that due to the existing این صنعت در جهت پیشرفت و توسعه جامعه استفاده کرد.
با توجه به مطالب بیان شده در راستای مطالعه هاسنی و همکاران (٢٠٢٠)، ما در این تحقیق به دنبال شناسایی تاثیرات دلبستگی مکان ، تبلیغ مکان و انگیزه بر قصد بازدید با نقش تعدیلی قدرت تخیل در میان گردشگران مجتمع گردشگری سیاحتی علیصدر همدان هستیم تا بتوانیم در جهت دهی و رشد و توسعه صنعت گردشگری گامی برداریم .