چکیده:
تحولات اخیر در زمینههای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مهم تر از آنها تکنولوژی، فضای کسب و
کار را دستخوش تغییرات بسیار زیادی نموده است. این تغییرات در عین افزودن بر پیچیدگی و
پویایی محیط سازمانها، گزینههای بسیار متنوعی را برای خلق، ارائه و کسب ارزش در اختیار آنها
قرار داده است. هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیرویژگیهای تبلیغات بر قصد خرید مصرف کننده:
بررسی نقش میانجی وفاداری به محصول) مورد مطالعه: مشتریان لوازم خانگی (است. این پژوهش از
لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش، توصیفی همبستگی است. جامعه آماری این -
پژوهش کلیه جامعه آماری در این تحقیق مشتریان لوازم خانگی در مشهد به تعداد نامشخص در
نظر گرفته شده است. نمونه آماری این تحقیق مشتریان لوازم خانگی که با با توجه به نامشخص
بودن از روش جامعه آماری نامشخص، طبق جدول مورگان 384 نفر بدست آمده است. همچنین
روش نمونهگیری در تحقیق حاضر غیراحتمالی در دسترس انتخاب شد. در این پژوهش برای اندازه
گیری متغیرهای تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. که روایی محتوایی در قسمت
تدوین گویهها توسط اساتید مورد تایید قرار گرفت و در بعد کمّی از تحلیل عاملی تاییدی به منظور
بررسی روایی استفاده گردید. پایایی ابزار نیز از طریق پایایی مرکب، آلفای کرونباخ محاسبه و تایید
شده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزارهای Spss و lisrel انجام شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که ویژگیهای تبلیغات بر وفاداری به
محصول در بین مشتریان لوازم خانگی تاثیر معناداری دارد. ویژگیهای تبلیغات بر قصد خرید تاثیر
معناداری دارد. وفاداری به محصول بر قصد خرید تاثیر معناداری دارد. ویژگیهای تبلیغات بر قصد
خرید باتوجه به نقش میانجی وفاداری به محصول تاثیر معناداری دارد.
خلاصه ماشینی:
هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیرویژگی های تبلیغات بر قصد خرید مصرف کننده : بررسی نقش میانجی وفاداری به محصول(مورد مطالعه: مشتریان لوازم خانگی) است.
قصد خرید عاملی است که بر روی ارتباط آینده مشتری و سازمان، سوددهی، شرکت و موفقیت آنها تاثیر میگذارد در این تحقیق به بررسی تاثیرویژگی های تبلیغات بر قصد خرید مصرف کننده : بررسی نقش میانجی وفاداری به محصول (مورد مطالعه: مشتریان لوازم خانگی) می باشد.
Aghaei et al Ali Abdallah cheng lu et al Mogira and Oluko تبیین مدل مفهومی با توجه به تحقیق(چنگ لو وهمکاران(2019) (علی عبدالله (2018) که ویژگی های تبلیغات ، قصد خرید مصرف کننده ،وفاداری به محصول بوده وارتباط آن مورد بررسی قرار گرفته است.
هدف از این پژوهش، بررسی تاثیرویژگی های تبلیغات بر قصد خرید مصرف کننده : بررسی نقش میانجی وفاداری به محصول(مورد مطالعه: مشتریان لوازم خانگی) می باشد.
بحث و تفسیر و مقایسه هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیرویژگی های تبلیغات بر قصد خرید مصرف کننده : بررسی نقش میانجی وفاداری به محصول(مورد مطالعه: مشتریان لوازم خانگی) بود.
که نتایج این فرضیه با نتایج تحقیق چنگ لو(2019)، در پژوهشی تحت عنوان ویژگی های تبلیغات بر قصد خرید در بین مشتریان با توجه به نقش میانجی وفاداری به محصول انجام دادند، همخوانی دارد.
4- پیشنهادات حاصل از نتایج فرضیه چهارم: ویژگی های تبلیغات بر قصد خرید مشتریان لوازم خانگی باتوجه به نقش میانجی وفاداری به محصول تاثیر معناداری دارد.
Impact of Effective Advertisement on Brand Equity and Brand Switching Behavior; Study of Food and Beverages Industry in Emerging Market, Research Journal of Recent Sciences, 3(6): 40-45.