چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی گرایش کارآفرینی، گرایش بازار، گرایش مدیریت دانش بر
مزیت رقابتی پایداروتولید پاک کارکنان شرکت لبنی پگاه در شهر مشهد بود. روش تحقیق
مورد استفاده از نوع توصیفی، پیمایشی همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر
شامل کلیه کارکنان شرکت لبنی پگاه در شهر مشهد است به تعداد 600 نفر درنظر گرفته
شده است. نمونه آماری متناسب با تعداد افراد جامعه با استفاده از فرمول کوکران 234 نفر
بود و روش نمونهگیری تصادفی ساده بود. دادههای تحقیق با روش کتابخانهای و میدانی
گردآوری شده و ابزار مورد استفاده پرسش نامههای استاندارد میباشد. پایایی پرسشنامه-
ها با استفاده از روش کرونباخ و روایی ابزار با روش محتوایی مورد تایید قرار گرفتهاند. هم-
چنین جهت تجزیه و تحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار
لیزرل استفاده شده است. نتایج نشان داد که رابطه ایی معنادار بین گرایش
کارآفرینی، گرایش بازار، گرایش مدیریت دانش بر مزیت رقابتی پایداروتولید پاک کارکنان
شرکت لبنی پگاه در شهر مشهد وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
نتایج نشان داد که رابطه ایی معنادار بین گرایش کارآفرینی،گرایش بازار،گرایش مدیریت دانش بر مزیت رقابتی پایداروتولید پاک کارکنان شرکت لبنی پگاه در شهر مشهد وجود دارد.
پدید آوردن چنین چارچوب مفهومی به پژوهشگر کمک می کند که روابط خاصی را در نظر بگیرد، آنها را بیازماید و درک خود را در زمینه های پویایی های موقعیتی که قرار است پژوهش در آن صورت گیرد، بهبود بخشد(سکاران، 1390: 81)هدف ما در پژوهش بررسی رابطه گرایش به کارآفرینی، گرایش به بازار،گرایش به مدیریت دانش بر مزیت رقابتی پایدار و تولید پاک شرکت لبنی پگاه در شهر مشهد Julio Wong&Tong Lai&lin نگاره 1 مدل مفهومی تحقیق (جولیو 1 ، 2018).
در همین راستا و بر مبنای، فرضیات مورد بحث و بررسی قرار گرفت: یافته های پژوهش حاضر نشان می دهد که نتایج فرضیه اول حاکی از تایید رابطه بین دو متغیر است، در واقع رابطه ایی بین گرایش به کارآفرینی بر تولید پاک شرکت لبنی پگاه در شهر مشهد وجود دارد، که نتایج این فرضیه با نتایج تحقیق جولیو 1 ،(2018) در پژوهشی به بررسی تاثیر کارآفرینی، بازار،رویکرد مدیریت دانش بر مزیت رقابتی پایدار ومزیت رقابتی پرداخته است ، همخوانی دارد.
The Effects of Knowledge Management and Technology Innovation on New Product Development Performance -An Empirical Study of Taiwanese Machine Tools Industry, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 40, pp.