چکیده:
هدف از انجام این تحقیق، بررسی رابطه بین تمرکز بر مشتری و عملکرد از دیدگاه مدیران
سالنهای ایروبیک در استان گلستان بود. روش تحقیق این پژوهش توصیفی از نوع
همبستگی میباشد که به صورت میدانی اجرا شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل
کلیه مدیران سالنهای ایروبیک در استان گلستان به تعداد 225 مدیر بود که 155 نفر از
مدیران سالنهای ایروبیک در استان گلستان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای
جمعآوری دادههای تحقیق از پرسشنامه تمرکز بر مشتری کای (2008) و پرسشنامه
عملکرد چو (2009) استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که بین تمرکز بر مشتری با
عملکرد از دیدگاه مدیران سالنهای ایروبیک در استان گلستان رابطه معناداری وجود دارد.
همچنین نتایج تحقیق نشان داد که بین مشتری مداری سازمانی و عملکرد از دیدگاه
مدیران سالنهای ایروبیک در استان گلستان رابطه معناداری وجود دارد. بین اقدمات
مرتبط با مشتریان و عملکرد از دیدگاه مدیران سالنهای ایروبیک در استان گلستان رابطه
معناداری مشاهده شد. با توجه به نتایج تحقیق پیشنهاد میشود که مدیران سالنهای
ایروبیک تمرکز بر مشتری را به عنوان یک هدف مهم مد نظر قرار دهند.
خلاصه ماشینی:
دکتری مدیریت ورزشی،گروه تربیت بدنی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی گرگان ،ایران ------------------------------------------------------------ چکيده هدف از انجام این تحقیق، بررسی رابطه بین تمرکز بر مشتری و عملکرد از دیدگاه مدیران سالنهای ایروبیک در استان گلستان بود.
لذا به توجه به اهمیت تمرکز بر مشتریان و پیامدهای آن برای سازمان محقق در این تحقیق بر آن است تا به این پرسش پاسخ دهد که آیا بین تمرکز بر مشتری و عمل کرد از دیدگاه مدیران سالنهای ایروبیک استان گلستان رابطه معنیدار دارد؟ مبانی نظری و تحقیق مشتریمداری، افزایش رقابت، تغییرات سریع فنآوری، جهانی شدن و ...
در واقع وجود مشتریان عمده نامدار، در لیست خریداران محصولات، خود تبلیغ Schewe, Hughes & Schillewaert Hartline, Maxham & Mckee Cai Shonk & Chelladuraie Agrawal Porter بدون پرداخت وجه، منجر به جذب مشتریان جدید و اعتبار بخشی به محصولات سازمان خواهد شد (اسچرر 1 ، 2014).
با توجه به مطالب مطرح شده، تحقیقاتی در خصوص بررسی رابطه بین تمرکز بر مشتری بر عملکرد در بخشهای ورزشی انجام نگرفته است و نتایج این تحقیق میتواند بر اثربخشی و سودآوری و ارتقای عمل کرد در سازمانهای ورزشی را به دنبال داشته باشد.
میرآقایی(1393) در پژوهشی تحت عنوان بررسی مدیریت ارتباط با مشتری 2 (CRM) بر عمل کرد کلی موسسات مالی استان تهران پرداخته است.
در همين راستا، در اين تحقیق ديدگاه مدیران سالنهای ایروبیک در استان گلستان در خصوص ارتباط بین تمرکز بر مشتری و عمل کرد مورد توصيف و بررسي قرار گرفت.
حمزه لو(1393) در پژوهشی تحت عنوان بررسی رابطه ی بین مدیریت ارتباط با مشتری و عمل کرد شرکت گاز استان مرکزی پرداخته است.