چکیده:
به منظور بهبود ارزش برند و در نتیجه، رشد درآمد و سود، محققین و متخصصین به طور یکسان باید عواملی را که رابطه بین مصرفکنندگان و خرده فروشان آنلاین را بهبود میبخشد، بهتر درک کنند. ارزش درک شده برند توسط مشتری به عنوان عامل بسیار مهم و تاثیرگذار بر روابط مصرفکننده با برندهای ارائه شده توسط خرده فروشان آنلاین شناخته شده است. وقتی مشتری یک خرید آنلاین را انجام میدهد، مفهوم امید مهم است. شدت امید برای یک خرید آنلاین و سطح امید برای دستیابی به نتایج مرتبط با خرید، مانند رضایت، اعتماد و تعهد، به احتمال زیاد به دستیابی به هدف مشتری بستگی دارند. این مطالعه به بررسی نقش موثر دستیابی به اهداف در رابطه بین امید مصرف کننده و رضایت، اعتماد و تعهد میپردازد. در این راستا مشتریان فروشگاه دیجی کالا به عنوان جامعه اماری در نظر گرفته شد و با توجه به جدول مورگان اعضای نمونه 384 نفر انتخاب شدند. جهت جمع اوری اطلاعات مورد نیاز پرسش نامهای استاندارد به صورت آنلاین در میان افراد نمونه توضیع گردید. اطلاعات بدست امده با استفاده از نرم افزارهای spss22 و pls مورد تجزیه و تحلیل قرار پرفتند. نتایج تحقیق نشان داد امید مصرف کننده در ارزش برند درک شده بر ارتباط مشتری-برند در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا تاثیر مثبت و معناداری دارد.
In order to improve the brand's value, and consequently, the growth of income and profits, researchers and professionals alike should understand the factors that improve the relationship between consumers and online retailers. The perceived value of brand by the customer is known as a very important factor affecting consumer relationships with the brands provided by online retailers. When a customer makes an online purchase, the concept of hope is important. The intensity of the hope for an online purchase and the level of hope for achieving purchasing-related results, such as satisfaction, trust, and commitment, are likely to depend on the achievement of the customer's goal. This study examines the effective role of achieving goals in the relationship between consumer expectations and satisfaction, trust, and commitment. In this regard, customers of the Digi-Kala store were considered as the community. According to Morgan's table, 384 people were selected. To collect the required data, a standard questionnaire was included online in the sample. The data was analyzed using spss22 and pls software. The results of the research showed that consumers' expectations of perceived brand value on brand-customer relationship in the DJ's online store have a positive and significant effect.
خلاصه ماشینی:
بررسی نقش امید مصرف کننده در توضیح تأثیر ارزش برند درک شده بر نتایج ارتباط مشتری-برند در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا علي زمانيان*1، زهرا علي پور درويش2 ، احسان عابدي3 1دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني-مديريت استراتژيك دانشكده علوم انساني دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال ٢دانشيار گروه مديريت دانشكده علوم انساني دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال ٣استاديار گروه مديريت بازرگاني دانشكده علوم انساني دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال ------------------------------------------------------------ چکيده به منظور بهبود ارزش برند و در نتیجه، رشد درآمد و سود، محققین و متخصصین به طور یکسان باید عواملی را که رابطه بین مصرفکنندگان و خرده فروشان آنلاین را بهبود میبخشد، بهتر درک کنند.
رابطه مثبت بین برند و مشتریان آن در زمینه خرده فروشی آنلاین برای هدایت تعهد بلند مدت مهم است؛ به عنوان مثال، خرده فروشان به سرمایهگذاری برای افزایش درک مشتریان از ارزش برندهایی که آنها را به فروش میرسانند، ادامه میدهند (کیم Rosqvist Hiselius Mortimer Verma e-commerce transparency Denegri‐Knott Nedergaard Gyrd-Jones Goswami Kim repurchase Chen Darke Stathopoulou Balabanis Malhotra Li Giovanis Athanasopoulou و همکاران، 2006).
فرضیات پژوهش فرضیه 1: ارزش "کیفیت" برند درک شده ی مشتری تاثیر مثبت و معنی دار بر امید مصرف کننده در یک خرید از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا دارد.
فرضیه 2: ارزش "قیمت" برند درک شده ی مشتری تاثیر مثبت و معنی دار بر امید مصرف کننده در یک خرید از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا دارد.
فرضیه 3: ارزش "اجتماعی" برند درک شده ی مشتری تاثیر مثبت و معنی دار بر امید مصرف کننده در یک خرید از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا دارد.
فرضیه 4: ارزش "عاطفی" برند درک شده ی مشتری تاثیر مثبت و معنی دار بر امید مصرف کننده در یک خرید از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا دارد.