چکیده:
مقاله حاضر به روش مروری کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف این مطالعه بررسی کیفی سازی برنامه های کلاسهای چند پایه با استفاده از روشهای نوین آموزش انجام گرفته است. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاههای اطلاعاتی scholar G،SID و موتور جستجوی گوگل بدست آمده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد، یکی از مشکلات مهم و اساسی در نظام آموزش و پرورش خصوصا در کشور ما، به کار نگرفتن روش های تدریس نویندر آموزش است. به همین سبب کیفیت آموزشی از سطح مطلوب برخوردار نیست و دانش آموزان علاقه زیادی به تحصیل نشان نمی دهند. یکی از دلایل آن عدم آشنایی معلمان با روش های نوین تدریس به ویژه در کلاس های چندپایه است.