چکیده:
از آنجایی که انگیزش» موتور حرکت دهنده انسان است. شناسایی زیربناهای آن به خصوص در حیطههای تحصیلی و آموزشگاهی به منظور رشد و پیشرفت جامعه مهم و ارزشمند میباشد. دانشآموزان در پیشرفت تحصیلی تفاوتهای زیادی با یکدیگر دارند. این تفاوتها نهتنها در یادگیری درسهای آموزشگاهی بلکه در سایر فعالیتهای غیر درسی نیز به چشم میخورد. انگیزش مبحثی بسیار وسیع است که در حوزههای علایقء کنجکاوی, سلایقء نیازها و حتی حیطه عاطفی را در بر میگیرد. هدف اصلی از پژوهش حاضر تعیین نقش آنگیزش در تحصیل میباشد. روش مطالعه. کتابخانهای-توصیفی میباشد. یعنی به منابع معتبر مراجعه و موضوعات مدنظر استخراج و فیشبرداری شده و به این صورت تدوین گردیده است. در این پژوهش انگیزش و انواع آن و راههای مداخله در آن بیان شده است.