چکیده:
اختلالات یادگیری اکثرا در مرحله ورود به مدرسه و بعد از آن شناخته می شوند هر چند که ممکن است نشانه هایی را در سنین قبل از دبستان نیز در کودکان مشاهده کرد. تحلیل داده ها باز نشان دهنده آن است که نه تنها بیش فعالی و پرخاشگری دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری با توجه به فرم ارزشیابی راتر از دید معلمان در مقایسه با دانش آموزان عادی بالاتر است، بلکه از دید معلمان نیز دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری بیشتر از دانش آموزان عادی مشکل بی قراری دارند. بطوری که کوچکترین سر و صدای خارجی باعث بهم خوردن دقت و تمرکز و پرت شدن حواس دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری می شود . اگرچه موضوع ارتباط وضعیت اجتماعی . هیجانی و مشکلات شناختی . تحصیلی در کودکان با اختلال یادگیری در بین پژوهشگران بحث برانگیز است، اما درارتباط با اهمیت تواناییه ای اجتماعی . هیجانی برای این اختلال، توافق وجود دارد. مشکلات تحصیلی کودکان با اختلال یادگیری با انواع گستردهای از مشکلات روانی اجتماعی مرتبط میشود، از جمله ترس از شکست، افسردگی، اضطراب، تنهایی .