چکیده:
هدف تغییر و تحول در سازمان ها بقا و تداوم فعالیت های سازمان است که در سازمان آموزش و پرورش فراگیر رکن اصلی این تغییر معلم است. اگر محیط آموزشی بویژه روش های تدریس که مستقیما مرتبط با تفکر کودک است ، مناسب با رشد خلاقیت کودکان نباشد ، باعث کاهش خلاقیت می شود . به طور کلی روش تدریس مناسب در مدارس نه تنها باعث می شود که خلاقیت کودکان رشد یابد ، بلکه دانش آموزان را با دنیای فردا که مسئله و مشکلات بی شماری دارد ، آماده حل مسئله ، خلاقیت و نوآوری می کند . پس لازم است تا جامعه در آگاه کردن معلمان به انواع روش های فعال تلاش کند تا معلمان از روش های مناسب در کلاس خود استفاده کنند ، کنجکاوی کودکان را بر انگیزند و شرایط مناسب تری را برای خلاقیت کودکان ایجاد کنند . به هر حال اگر روش های فعال تدریس با همه شرایط صحیح آن انجام شود ، منجر به پیشرفت تحصیلی ، معنادار شدن یادگیری و نفوذ مطالب کشف شده در عمیق ترین سطوح یادگیری می شود و نهایتا باعث خلاقیت یعنی رشد توانایی های بالقوه دانش آموزان می شود .