چکیده:
تحقیقات زیادی در مورد عوامل موثر بر عملکرد تربیتی و عملکرد آموزشی انجام شده است و رابطه متغیرهای زیادی با عملکرد تربیتی و آموزشی مورد بررسی قرار گرفته است . اما در زمینه نقش شبکه های اجتماعی در عملکرد آموزشی و تربیت دانش آموزان دوره دوم ابتدایی تحقیقات محدودی انجام گرفته است. همچنین بررسی این پژوهش در جامعه مورد مطالعه نیز جدید و نو است . داده امروزه نظام آموزشی به عنوان یک ابزار مهم و اساسی در رشد و توسعه همه جانبه کشورها شناخته میشود، بنابراین، رشد، تحول، اصلاح و بهبود کمی و کیفی آن، از جمله مباحث بسیار مهم هر کشوری است دوره ابتدایی از جمله مهم ترین دوره های نظام آموزشی است زیرا زمینه شکل گیری شخصیت و رشد همه جانبه افراد در آن فراهم گردیده و مناسب ترین فرصت برای تحصیل و یادگیری و رشد استعدادهای کودک است اگر کودکان در این سن، مهارت های لازم را نیاموزند، فرصت جبران آن در مراحل بعدی رشد بسیار مشکل خواهد بود .