چکیده:
هدف از این مقاله بررسی نقش راهبردهای بهره گیری از رسانه های اجتماعی بر عملکرد سازمانی با میانجیگری نوآوری سازمانی در شرکتهای دانش بنیان حوزه وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی است. پارادایم حاکم بر روش شناسی تحقیق پوزیتیویسم و از نوع استقرایی است. این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق 170 شرکت دانش بنیان حوزه وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی است که اندازه نمونه بر اساس فرمول کوکران میزان 120 شرکت برآورد شد. ابزار گردآوری داده پرسشنامه است که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. روش تحلیل دادهها، رویکرد معادلات ساختاری با نرم افزار Smart pls است که بر اساس تحلیل دادههای گردآوری شده برازش مدل تحقیق مورد تایید قرار گرفت. نتایج تحلیل عاملی تاییدی نشان داد 10 گویه راهبردهای رسانه های اجتماعی، 5 گویه نوآوری سازمانی و 4 گویه عملکرد سازمانی به صورت معناداری متغیرهای مربوط به خود را تبیین مینمایند. نتایج تحلیل مسیر نشان داد راهبردهای رسانه های اجتماعی بر نوآوری و عملکرد سازمانی تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج نشان داد نوآوری سازمانی بر عملکرد سازمانی تاثیر مثبت و معناداری دارد. بررسی نتایج آزمون سوبل نشان داد نوآوری سازمانی نقش میانجی در تاثیر راهبردهای بهره گیری ازرسانه های اجتماعی بر عملکرد سازمانی دارد.