چکیده:
هدف این پژوهش بررسی مشکل ناسازگاری دانش آموزان مقطع ابتدایی میباشد. ناسازگاری دانش آموزان، یکی از مسائلی است که معمولا معلمان با آن مواجه هستند. این پژوهش از نوع مطالعات کیفی میباشد و روش تحقیق ما از نوع مروری (کتابخانهای) میباشد و مطالب از سایتها و مقالات داخلی و کمک گرفتن از هوش مصنوعی بدست آمده است. یکی از عوامل بازدارنده در امر تحصیل، اختلالات رفتاری میباشد. معلمان در برابر اختلالات رفتاری، به شکلهای متفاوتی از خود عکس العمل نشان میدهند. برخی از معلمان آنان را به شدت سرکوب میکنند. بعضی از معلمان، در مقابل آنان کو تاه می آیند؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها میکنند. و نتایج نشان داد که مشکل ناسازگاری دانش آموزان در مقطع ابتدایی ممکن است به دلیل عدم تطابق بین روشهای آموزشی و سبکهای یادگیری دانش آموزان باشد. در این مقطع، دانش آموزان در دوران حساسی از یادگیری و رشد هستند و باید با روشهای آموزشی مناسب، به دانش آموزان کمک شود تا مهارتهای لازم برای یادگیری اولیه را پیدا کنند.