چکیده:
تغییر و تحولات سریع محیط ، افزایش رقابت ها و لزوم جهت گیری سنجیده سبب شده است تا مفاهیم و بنیان های حسابداری مدیریت مانند سایر حوزه های علم مدیریت نیازمند بازنگری و اصلاحات متعدد باشد. با تسری تفکر استراتژیک محور به حوزه های مختلف مدیریت سازمان ، مفهوم حسابداری مدیریت سنتی نیز دگرگون شده و حسابداری مدیریت استراتژیک به عنوان ابزاری برای پدیدآوردن مزیت های رقابتی پایدار مطرح شده است . تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر استفاده از سیستم حسابداری مدیریت بر عملکرد مالی نمایندگی های شرکت ایران خودرو در استان اصفهان انجام شده است . جامعه ی آماری تحقیق ، کارکنان واحدهای مالی شرکت ایران خودرو در استان اصفهان میباشد که با توجه به محدود بودن جامعه آماری، کل جامعه که برابر با تعداد ٧٧ نفر میباشد، به عنوان نمونه ی آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و جهت گردآوری اطلاعات در این تحقیق به دلیل اینکه روش گردآوری اطلاعات میدانی است ، از پرسش نامه ی استاندارد استفاده شده است ، آزمودن فرضیه ها با استفاده از روش رگرسیون چند متغیره و به کمک نرم افزار spss انجام پذیرفت . تحقیق حاضر شامل ٦ فرضیه بوده که پس از آزمون فرضیه ها و تحلیل های آماری انجام شده هر ٦ فرضیه مورد تایید قرارگرفت .