چکیده:
با توجه به اهمیت روزافزون روشهای بین رشتهای در مدیریت، مطالعه تاثیر هوش کسب و کار بر عملکرد سازمانها از جمله بانکها اهمیت بسیاری دارد. در این مطالعه، تلاش شده است تا چارچوبی مفهومی برای اندازهگیری تاثیر پذیرش هوش کسب و کار بر عملکرد بانک ارائه گردد تا به دیدگاههای موجود در مورد ارزش پذیرش هوش کسب و کار بیافزاید. همچنین، با بررسی ادبیات موجود، سعی شده است تا شکافهای قطعی که در حوزه پذیرش هوش کسب و کار وجود دارد، مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر این، در این مطالعه، مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک متغیر تعدیل کننده در چارچوب پیشنهادی مدنظر قرار گرفته است. این تمرکز باعث میشود که همه متغیرهای مورد بررسی در رابطه با هوش کسب و کار به طور جامع در نظر گرفته شود و بانکها قادر خواهد بود بر اساس روابط مشخص شده بین این متغیرها، سیاستهای مناسبی را تدوین کند. در این مطالعه، ادبیات موجود بر روی تمامی متغیرها مورد ارزیابی قرار گرفته و شکافهای تحقیق شناسایی شده است که این امر راه را برای مفهوم سازی یک مدل هموار در آینده برای اندازهگیری تاثیر هوش کسب و کار بر عملکرد بانک در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری میباشد. این مطالعه به عنوان یک ابزار اولیه مقدماتی میتواند به تعیین مدلی کمی برای ارزیابی تاثیر هوش کسب و کار بر عملکرد بانکها در آینده کمک کند.