چکیده:
ارزشیابی توصیفی شکلی از ارزشیابی یاددهی - یادگیری است که در آن معلم با همیاری فعال دانشآموز و والدین ایشان، با استفاده ار ز آبزار ها و بررسی های تخصصی در زمینه تلاشها »پیشرفتها و موفقیتهای دانش آموزان ن اطلاعاتی جمع آوری میکند و با طبقهبندیء تحلیل و تفسیر آنهاء به دانشآموزان کمک کامی ده : بهتر یاد یرنه و مشکلات یادگیری خود را برگزاری امتحانات و بازخوردهای عددی است . هدف از مقاله حاضر بررسی نقاط ضعف و قوت این روش ارزشیابی و تاثیر آن بر روند یادگیری دانش آموزان ن در مقطع ابتدایی میباشد که در مدارس ایران در حال اجرا میباشد. ضروری است با شناخت هرچه بیشتر این رویکرد و بررسی ابعاد مختلف آن» با احترام به سلامت روانی دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آنهاء خود را از بند آرزشیابی سنتی و ضرر های ناشی از آن رها سازیم . مقاله حاضر که به صورت مروری و با استناد به منابع کتابخانهای و مقالات علمی به جمعآوری اطلاعات پرداخته است.