چکیده:
محیط بین المللی با وابستگی متقابل بازارها، رقابت شدید، نیازهای مشتریان تقسیم شده و تغییر سریع مشخص میشود عقل متعارف استدلال میکند که برنامه ریزی مناسب برای بازاریابی شرکت را قادر میسازد تا با محیط خارجی هماهنگ شود. در عرصه رقابتی بینالمللی باید شرکتها مزیت رقابتی ایجاد کنند تا در بازاریابی جهانی عملکرد مناسبی داشتهباشند. یکی از این راهها برندسازی محصولات تولیدی شرکتها میباشد. به خاطر اهمیت این موضوع هدف این تحقیق بررسی برندسازی محصولات بر موفقیت بازاریابی بینالمللی میباشد این تحقیق کاربردی میباشد که در شرکت ورزیران که در زمینه مواد نفتی فعالیت دارد انجام گرفته که به دلیل محدود بودن جامعه (100 نفر) از روش تمام شماری استفاده شده است. گردآوری اطلاعات در این تحقیق میدانی و از نوع پرسشنامه میباشد و تجزیه وتحلیل دادهها با استفاده از امار توصیفی استنباطی و در نرم افزارهای SPSS انجام گرفت. نتایج نشان داد که برندسازی و مولفههای آن تاثیر معناداری بر موفقیت بازاریابی بینالمللی دارند.
The international environment is characterized by interdependence of markets, intense
competition, customer needs, and rapid change. The conventional wisdom argues that the
company's proper marketing planning enables the company to coordinate with the external
environment. In an internationally competitive world, companies need to create competitive
advantage in order to function well in global marketing. One of these ways is the branding of the
products manufactured by the companies. Due to the importance of this issue, the purpose of this
research is to investigate the branding of products on branding. This research is applied in the
company, which works in the field of petroleum, which is due to the limited community (100
people) of the total number of uses Has been. Data collection was done in this field survey and
was a questionnaire. Data analysis was done using descriptive-analytic statistics in SPSS
software. The results showed that branding and its dimensions have a significant relationship
with the success of international marketing. Branding and its components have a significant
impact on the success of international marketing.