چکیده:
مقاله حاضر به روش مروری کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده استت هتدف - این مطالعه بررسی اخلاق معلمی و شیوه های تدریس از منظر کشور های توسعه یافته و تتا یر آن بتر آمتوزش و یتادگیری دانت آموزان انجام گرفته است محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستتجو در پایگاههتای اطلاعتاتی SID ، scholar G و موتور جستجوی گوگل بدست آمده است نتایج بدست آمده نشان متی دهتد: اختلاق معلمتی و شتیوههای تتدریس در کشتورهای توسعه یافته با توجه به محیط یادگیری مثبت، تقویت مهارتهای زندگی، تفکر خلاق و نوآوری، ارزیابی و بازخورد سازنده، استفاده از فناوری آموزشی و توجه به تعلیم و تربیت جامع بته بهبتود آمتوزش و یتادگیری دان آمتوزان کمتم میکننتد ایتن رویکردهتا میتوانند به توسعه شخصیت، تواناییها و مهارتهای دان آموزان، و در نهایت به پیشرفت جامعه کمم کنند